April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۷۵۸۰
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
0
رئیس شورای توسعه تجارت هلند گفت: مایلیم با استفاده از ظرفیت ایران مواد اولیه را از هلند به ایران آورده و با ایجاد ارزش افزوده و فرآوری آن را به کشورهایی همچون روسیه صادر کنیم.
تمایل هلندی‌ها برای سرمایه‌گذاری مشترک با ایران برای ورود به بازار روسیهپول‌نیوز- جان سیمونس بعد از ظهر امروز به همراه سفیر هلند در ایران با رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار کرده و در مورد زمینه‌ توسعه همکاری‌ اقتصادی گفت‌وگو کرد.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته کمیته حقیقت‌یابی برای بررسی وضعیت بازار ایران به این کشور اعزام شده، خاطر نشان کرد: نتیجه این بررسی‌ها در قالب سمینارها و جلساتی با بخش خصوصی بررسی شده است و با توجه به این‌که هلند دومین صادرکننده دنیا محسوب می‌شود، شرکت‌های زیادی از بخش خصوصی این کشور به دنبال آن هستند که بدانند چگونه می‌توان از بازار بزرگ ایران استفاده کرد.

سیمونس همچنین خاطرنشان کرد: این سؤال وجود دارد که آیا شرکت‌های هلندی می‌توانند در حوزه انرژی های تجدید‌پذیر، خورشیدی و باد در ایران سرمایه‌گذاری کرد و همچنین مدیریت آب، فاضلاب، کشاورزی، نیز از دیگر حوزه هایی است که هلند به‌دلیل تکنولوژی های روز در این عرصه مایل است، با ایران همکاری کند.

وی با اشاره به آنکه ایران می‌تواند یکی از بازارهایی باشد که کالا را از اروپا وارد کرده و بعد از ایجاد ارزش افزوده صادر کند، خاطرنشان کرد: شرکت های هلندی به لحاظ نیروهای انسانی و فنی مناسب در ایران مایلند تا در همکاری مشترک به‌ویژه در حوزه فرآوری مواد غذایی وارد شوند؛ چراکه ایران منابع اولیه را داشته و باتوجه به تکنولوژی روز هلند می‌توان این مواد را تبدیل به ارزش افزوده کرده و به کشورهایی هم‌چون روسیه صادر کرد.

وی بر این نکته هم تأکید کرد که ایران به‌دلیل دسترسی به بازارهای منطقه، بازار بزرگ و خوبی برای ما محسوب می‌شود و در عین حال هزینه‌های عملیاتی در ایران به مراتب پایین‌تر از اروپای غربی است.

در انتهای این دیدار تفاهم‌نامه همکاری‌ تجاری بین اتاق بازرگانی ایران و شورای توسعه تجارت هلند در مورد نحوه مبادله هیأت‌های تجاری به امضا رسید.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: