کد خبر: ۱۵۷۹۱۵
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
0
'ای.کی .گوپتا' رئیس و مدیرعامل شرکت کشتیرانی هند روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: تصمیم برای انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند به خاطر تضعیف موقعیت این شرکت در اثر اعمال تحریم های بین المللی بر روی ایران اتخاذ شد .
درخواست دهلی نو برای فعال شدن شرکت کشتیرانی ایران و هند پول‌نیوز-شرکت دولتی کشتیرانی هند اعلام کرده است این شرکت به دنبال چشم انداز لغو تحریم های اقتصادی و بین المللی بر روی ایران ،امکان فعالیت دوباره شرکت کشتیرانی ایران و هند را بررسی می کند.

شرکت کشتیرانی ایران و هند در سال 1974 به صورت یک شرکت مشترک بین ایران و هند تاسیس شد و شرکت دولتی کشتیرانی هند 49 درصد از سهام آنرا در اختیار داشت.

'ای.کی .گوپتا' رئیس و مدیرعامل شرکت کشتیرانی هند  افزود: تصمیم برای انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند به خاطر تضعیف موقعیت این شرکت در اثر اعمال تحریم های بین المللی بر روی ایران اتخاذ شد .

وی گفت که تصمیم در مورد فعالیت دوباره شرکت کشتیرانی ایران و هند احتمالا در بالاترین سطح با توجه به منافع راهبردی هند اتخاذ خواهد شد.

گوپتا با بیان اینکه تصمیم برای انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند در سال 2013 اتخاذ شد ؛ خاطرنشان کرد؛ این تصمیمی سیاسی بود که در شرایط تحریم ها صورت گرفت.

رئیس شرکت کشتیرانی هند با اشاره به این که شرکت کشتیرانی ایران و هند هنوز منحل نشده است ؛ گفت: سال ها تحریم اقتصادی موجب کاهش ارزش شرکت شده و برای فعالیت دوباره شرکت به سرمایه گذاری بیشتر نیاز خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران از نظر راهبردی اهمیت بسیاری برای هند دارد؛ افزود: هند بندر چابهار را با توجه به منافع درازمدت خود توسعه می دهد.

رییس شرکت کشتیرانی هند درعین حال، تصریح کرد که هیچ رابطه مستقیمی بین توسعه بندر چابهار و فعالیت شرکت کشتیرانی ایران و هند وجود ندارد.

وی گفت که کارهای زیادی برای انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند صورت گرفته اند ولی تاکنون تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است. این موضوع در بالاترین سطح درحال بررسی است.
گوپتا گفت که اعمال تحریم های چندین ساله موجب کاهش ارزش شرکت کشتیرانی ایران و هند شده است و برای فعالیت دوباره این شرکت به سرمایه گذاری های بیشتری نیاز دارد.

'اس.هجارا' رئیس و مدیرعامل وقت شرکت کشتیرانی هند گفته بود که فعالیت و تامین خدمه مناسب برای ناوگان شرکت کشتیرانی ایران و هند بدنبال اعمال تحریم ها دشوار شده بود و به همین علت تصمیم گرفته شد که این شرکت فعالیت خود را متوقف کند.

وی افزود: آن موقع تصمیم گرفته شد که دارایی این شرکت را که در ماه مارس سال 2010 هفت فروند کشتی می شد بین شرکای آن تقسیم شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: کشتیرانی ، هند ، ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: