کد خبر: ۱۵۷۹۷۷
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
0
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و درمان گفت: میزان تولد امسال در مقایسه با پارسال تاکنون سه درصد افزایش داشته است .
پول‌نیوز- دکتر محمداسماعیل مطلق در نشست باروری سالم در همدان گفت: میزان تولد در سال 1393هم شصت و پنج هزار مورد بیشتر از سال 1392 بوده است.

وی افزود: طبق آمار موجود، میزان باروری کلی از 1و8دهم به 1و 9دهم افزایش داشته است که امیدواریم تا رسیدن به سطح جایگزینی مطلوب، با همین روند ادامه یابد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: برنامه‌های تدوین شده در دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت متبوع در چارچوب سیاست‌های ابلاغی را اجرا می کنیم.

دکتر مطلق، ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت به همراه افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جایگزینی رفع چالش‌های پیش رو ازدواج،تسهیل شرایط تشکیل خانواده، سرعت فرزندآوری، افزایش تعداد فرزندان، در نظر گرفتن تسهیلات مناسب برای مادران در دوران بارداری و شیردهی، پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و حمایت زوج‌های نابارور را از وظایف اصلی این وزارت خانه بیان کرد .

وی از روند کاهشی میزان مرگ مادران طی سال‌های 81 تا 93 خبر داد و گفت: این میزان در برنامه پنجم به 15 در 100 هزار تولد زنده رسید که مطابق برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی است و امیدواریم تا سال 2030بتوانیم این آمار به زیر 7 در 100 هزار تولد زنده برسانیم که تحقق آن به برنامه‌ریزی و اقدامات لازم، نیاز دارد.
برچسب ها: نوزاد ، همدان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: