کد خبر: ۱۵۸۰۳۹
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
۴
برای امروز می خواهیم سری به زندگی میلیاردرهای سرشناس بین المللی بزنیم البته قرار نیست به به ویلاهای چند میلیون دلاری یا کلکسیون اتومبیل های آنها بپردازیم بلکه برای امروز میلیاردرهایی با سابقه زندان خواهیم داشت.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی- زندگی ثروتمندان در کنار رفاه و تجملات گاهی هماره با چالش هایی است که می توان آنرا رویه دیگر ثروت دانست. از جدایی های چند میلیون دلاری گرفته تا پرداخت جریمه و زندان! برای امروز می خواهیم سری به زندگی میلیاردرهای سرشناس بین المللی بزنیم البته قرار نیست به به ویلاهای چند میلیون دلاری یا کلکسیون اتومبیل های آنها بپردازیم بلکه برای امروز میلیاردرهایی با سابقه زندان خواهیم داشت.

راج راجاراتنام

این تاجر سریلانکایی به منظور افزایش کیفیت زندگی خانواده خود از لومبو به انگلیس مهاجرت کرد. او موسس گروه گالئون است که مدیریت این گروه مالی برایش 1.5 میلیارد دلار سود به همراه داشته است. وی  در سال 2009 به دلیل اتهامات مالی بازداشت و در سال 2011 به جرم تقلب مالی به 11 سال زندان محکوم شد.

برنارد میداف

در نیویورک کارگزار بورس ومشاور سرمایه گذاری است. او همچنین بزرگترین کلاهبردار مالی جهان است که با استفاده از ترفند پونزی در مدت ۱۵ سال در حدود ۶۵ میلیارد دلار کلاهبرداری کرد . از او همچنین به عنوان فرانکشتاین امور مالی نیزیاد می‌شود.

هوآنگ گوانگ یو و دو جوآن

این میلیاردر چین که فعالیت گسترده ای در هولدینگ های مختلف داشته به 14 سال زندان محکوم شد. همسر وی نیز سابقه 3 سال محکومیت دارد. گوانگ یو یکی از معروف ترین میلیاردرهای کشور چین است که از خرده فروشی لوازم الکترونیک درآمدی 3 میلیارد دلاری داشته است. جرم این زوج ارتشا اعلام شده است.

میخائیل خودورکوفسکی و پلاتون لبدف

سرمایه‌دار اهل روسیه است. وی در سال ۲۰۰۳ توسط مجله اکسپرت، به‌همراه رومن آبراموویچ به‌عنوان مرد سال برگزیده شد. او در سال ۲۰۰۴ ثروتمندترین فرد روسیه و یکی از ثروتمندترین افراد جهان بود و در ردهٔ ۱۶ فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.خودورکوفسکی در ۲۰۱۰ در اتهامات دزدی نفت و پول‌شویی محکوم شد. وی در سال ۲۰۰۳ به جرم فرار از تعهدات مالیاتی به زندان افتاده بود. وی ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۳ پس از ده سال، با عفو ولادیمیر پوتین از زندان آزاد شد. لبدف دیگر میلیاردر روسی است که در سال 2000 به علت پولشویی و فرارا مالیاتی به زندان محکوم شد.

چی تائه-وون

کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی کره‌ای است، که در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت اس‌کی گروپ فعالیت می‌نماید. در سال 2011 به علت مشارکت در یک کلاهبرداری 40 میلیون دلاری به 4 سال زندان محکوم شد.

آلفرد تاوبمان

یکی از ثروتمندترین افرادی است که سابقه حضور در زندان را داشت. در سال 2002 به علت ایجاد اخلال و سودجویی در بازارمسکن به زندان محکوم شد.

مایکل میلکن

سرمایه دار آمریکایی است که به علت تقلب در بازار بورس و نقض قوانین مالی آمریکا در سال 1990 برای دو سال به زندان رفت.

چانگ مونگ-کو

کارآفرین، صنعتگر و مدیر ارشد اجرایی کره‌ای است، که در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت هیوندای موتور گروپ فعالیت می‌نماید. ارزش دارایی های وی در حدود 7 میلیارد دلار برآورد می شد. در سال 2007 برای 3 سال به زندان رفت. چندین اتهام تقلب مالی متوجه وی بوده است.

آلن استنفورد

این سرمایه دار آمریکایی نیز به علت پولشویی، تقلب و استفاده از ترفند پونزی به 110 سال زندان محکوم شده است!

توماس پینگ کاونگ

یکی از بزرگترین فعالان اقتصادی در هنگ کنگ است. وی در سال 2012 به اتهام ارتشا به 5 سال زندان محکوم شد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
08:08 - 1394/07/16
مال کشور خودمونم میزاشتی اگه راست میگی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
12:23 - 1394/07/16
بابک زنجانی را فراموش کردید
aydin
Iran, Islamic Republic of
15:28 - 1394/07/16
ایرانیا کو؟؟؟/ :D
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
15:01 - 1394/07/17
اگه تو کشورهای دیگه فقط عده کمی هستند تو ایران غیر قابل شمارش هست به همین خاطر تو سایت اسامیشون جا نمیگیره سایت عصر ایران هنگ میکنه به همین خاطر از انجام این کار معذوره.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: