کد خبر: ۱۵۸۱۲۴
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
0
پول‌نیوز- ابوالفضل یعقوبی به مدال طلای رقابت های ارتش های جهان رسید و اولین مدال طلای کاروان ایران را رقم زد.

مسابقات تکواندو در بازیهای ارتشهای جهان (سیزم) از صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شده است و تیم ایران توسط ابوالفضل یعقوبی به یک مدال طلا رسید تا اولین مدال طلای کاروان ایران در این رقابتها رقم بخورد.

نماینده وزن 63- کیلوگرم ایران در گام نخست با قرعه استراحت روبه رو شد و در ادامه 15 بر 9 یونگ جو از کره جنوبی را برد. یعقوبی در سومین مبارزه جالاس یاکندا از گابن را 21 بر 3 شکست داد و به نیمه نهایی رسید. یعقوبی در این مرحله با جور پانتار از اسلوونی پیکار کرد و 15 بر 6 برتری رسید و به فینال راه یافت.

او در فینال دیاز آلوز از برزیل را 8 بر یک برد و قهرمان شد.

همچنین مهدی اسحاقی در وزن 54- کیلوگرم مدال نقره را بدست آورد. نماینده ایران برای رسیدن به این مدال در نخستین گام با نتیجه 18 بر 2 و در پایان راند دوم اندرس انتنکیو از کلمبیا را از پیش رو برداشت، سپس مقابل نماینده کویت (علی المرشاد) بازهم در پایان راند دوم 29 بر 10 برنده شد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

دارنده مدال طلای المپیک نوجوانان 2014 که اولین سابقه حضور جدی را در رده سنی بزرگسالان تجربه می کرد در ادامه و برای رسیدن به فینال نماینده کره جنوبی را هم 12تایی کرد و با نتیجه 23 بر 11 برنده از شیاپ چانگ خارج شد تا فینالیست شود.

اسحاقی در ادامه و در فینال این رقابتها به مصاف وانیلتون تورس از برزیل که او نیز تا رسیدن به فینال تمامی رقبایش را با اختلاف 12 امتیاز شکست داده بود، قرار گرفت که در پایان یک رقابت پایاپای نتیجه را 17 بر 14 واگذار کرد و برسکوی نایب قهرمانی ایستاد.

سجاد مردانی دیگر نماینده ایران با شکست رقبای خود به فینال سنگین وزن رسیده است و تا دقایقی دیگر رقابت خود را در فینال آغاز می کند.

در بخش بانوان نیز امروز ناهید کیانی به مدال نقره رسید.
منبع: ایسنا
برچسب ها: طلا ، تکواندو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: