May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۸۷۸۳
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
0
سیدمحسن قمصری درباره سفر هیات تجاری و انرژی اندونزی به تهران و احتمال درخواست خرید و واردات نفت خام از ایران، گفت: سیاست شرکت ملی نفت ایران فروش نفت خام به تمامی شرکت‌ها، پالایش گاه و کشورهایی است که نفت ایران را مصرف کنند.
پول‌نیوز- مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای فروش نفت خام به اندونزی خبر داد و گفت: در صورت درخواست رسمی مقامات اندونزیایی آمادگی بررسی پیشنهاد آنها هستیم.

سیدمحسن قمصری درباره سفر هیات تجاری و انرژی اندونزی به تهران و احتمال درخواست خرید و واردات نفت خام از ایران، گفت: سیاست شرکت ملی نفت ایران فروش نفت خام به تمامی شرکت‌ها، پالایش گاه و کشورهایی است که نفت ایران را مصرف کنند.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه ایران آماده فروش نفت به تمامی مصرف کنندگان نفت در جهان است، اظهار داشت: در صورتی که اندونزی درخواستی برای خرید رسمی نفت خام از ایران مطرح کند، آماده بررسی پیشنهاد این کشور هستیم.

پیش بینی می‌‌شود امروز دور جدید مذاکرات مقامات نفت و انرژی ایران با رتنو مرسودی و سودیرمان سعید وزرای امور خارجه و انرژی و منابع معدنی اندونزی در تهران آغاز شود که از این مذاکرات به عنوان آغاز فصل جدیدی از مناسبات تجاری و اقتصادی جاکارتا – تهران در دوران پساتحریم یاد می شود.

در همین حال، ولی الله محمدی سفیر ایران در اندونزی اعلام کرده است: چهارشنبه هفته جاری علاوه بر وزرای خارجه و انرژی و منابع معدنی اندونزی، علوی شهاب نماینده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و هیاتی ۲۷ نفره همراهی می کنند.

توسعه همکاری های دو جانبه در زمینه صنایع نفت، گاز، ال. ان. جی، فرآورده های نفتی و برق از مهمترین اهداف سفر هیات تجاری و اقتصادی اندونزی به تهران است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران هم اخیرا در حاشیه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل در نیویورک با رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرده است.

حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی پیشتر در گفتگو با مهر با بیان اینکه براساس توافقی که بین کنسرسیومی متشکل از صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی و کنسرسیومی نفتی به رهبری شرکت کرسیندو ریسورز اندونزی انجام شده، قرار شده است که در این کشور آسیایی تا سقف ۳۰۰ هزار بشکه ظرفیت جدید پالایشگاهی ایجاد شود، گفته بود: مطابق با موافقت نامه امضا شده بین دو طرف پالایشگاه‌های نفت مقیاس کوچک با ظرفیت ۲۰ تا سقف ۳۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی در اندونزی احداث خواهد شد

ارزش بار مالی این سرمایه گذاری مشترک حدود سه میلیارد دلار برآورد می شود که توافق شده از کل بار مالی سه میلیارد دلاری سرمایه گذاری نفتی در اندونزی سهم طرف ایرانی حدود ۳۰ درصد باشد، ضمن آنکه در ساخت پالایشگاه‌های نفت و میعانات گازی از فن آوری و دانش فنی کاملا ایرانی استفاده خواهد شد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: