May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۸۹۱۶
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
0
بان کی مون در پیام خود گفت: زنان روستایی ستون معیشت پایدار و تامین امنیت مواد غذایی برای خانواده و جامعه خود محسوب می شوند.
پول‌نیوز - دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه روز بین المللی زنان روستایی فرصت مناسبی برای رساندن ندا و تجارب زنان روستایی به جهانیان است، گفت: زندگی زنان روستایی باید تغییر یابد.

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی زنان روستایی،15 اکتبر 2015 برابر با 23 مهر ماه جاری، گفت این روز فرصت مناسبی است تا ندا و تجارب زنان روستایی را به جهانیان برساند.

متن کامل پیام بان کی مون به  شرح زیر است:

«امسال، بزرگداشت روز بین المللی زنان روستایی ، دقیقا پس از تصویب تاریخی دستور کار توسعه پایدار تا سال 2030 در ماه گذشته توسط رهبران جهان قرار دارد. در حال حاضر چالش ما بهره گیری از فرصت‌های پیش آمده توسط این چارچوب جدید الهام بخش برای تغییر زندگی زنان روستایی است.

زنان روستایی بخش حیاتی،  قابل توجه و مهمی از بشریت را تشکیل می دهند. آنان  کشاورزان و کارگران مزرعه، باغداران و فروشندگان بازار، بازرگانان و رهبران محلی هستند. زنان روستایی ستون معیشت پایدار و تامین امنیت مواد غذایی برای خانواده و جامعه خود محسوب می شوند. نقش آنان نه تنها برای پیشرفت خانواده های روستایی و اقتصاد محلی بلکه برای اقتصاد ملی با سهیم شدن در زنجیره های ارزش کشاورزی حائز اهمیت است.

این در حالیست که زنان روستایی به طور نامتناسبی از فقر رنج برده و با اشکال متعدد تبعیض، خشونت و ناامنی روبرو می شوند. دستاورد 15 سال تلاش تحت آرمان های  توسعه هزاره تنها بهبود کمی در وضعیت زنان روستایی ایجاد کرده است. درتمامی شاخص آرمان های توسعه هزاره که داده های آن در دسترس است، شاهد وضعیت وخیم تر زنان روستایی نسبت به مردان روستایی و مردان و زنان شهری هستیم.

زمان تغییر این موضوع فرار سیده است. برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در کانون آرمان های توسعه پایدار جدید قرار دارد و هدف "دو برابر کردن بهرهوری کشاورزی و درآمد تولید کنندگان مواد غذایی در مقیاس کوچک، به ویژه زنان " را در بر می گیرد. در واقع زنان روستایی در تحقق بخشیدن به تمامی 17 آرمان توسعه پایدار نقش حیاتی دارند.

با بهره گیری از تجربیات حاصل از اجرای اهداف توسعه هزاره می توانیم طی 15 سال آینده در حوزه زنان روستایی بهتر عمل کنیم. فقر شدید پدیده ای به ویژه روستایی است. ما باید نظام های انعطاف پذیر حمایت اجتماعی، بازار کار و محصول،  نهادهای حکومتی و سازمان های جامعه مدنی ایجاد کنیم، به گونه ای که زنان روستایی بتوانند علاوه بر کمک به  توسعه پایدار، از آن بهره مند شوند.

روز بین المللی زنان روستایی فرصت مناسبی برای آن است تا ندا  و تجارب زنان روستایی را به جهانیان برساند. بیایید به تعهد مان در راستای ایجاد فرصت برای زنان روستایی در خلال تمام اهداف مربوطه  عمل کنیم و در نتیجه پیشرفت برای همه افراد بشر را رقم زنیم.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: