کد خبر: ۱۵۹۰۴۶
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
0
نماینده فائو در ایران با اشاره به برنامه‎های این سازمان برای ریشه‎کن کردن گرسنگی در جهان تا سال 2030 گفت: سرمایه‎گذاری در بخش کشاورزی و توسعه روستایی بهترین راه برای برون‌رفت از فقر و گرسنگی است.
ریشه‌کن کردن گرسنگی تا سال 2030 در جهانپول‌نیوز- رجنا کوزی نماینده فائو در ایران صبح امروز در همایش روز جهانی روز غذا گفت: روز جهانی غذا از طرف کشورهای عضو فائو تأسیس شد و هر سال در این روز ملت‌های جهان دور هم جمع می‌شوند تا تعهد خود را برای از بین بردن گرسنگی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه امسال هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان فائو است گفت: از بین بیش از 120 کشور عضو اکثریت کشورها یعنی 72 کشور توانسته‌اند به هدف توسعه یعنی مبارزه با کمبود مواد غذایی و سوء‌تغذیه برسند و به این ترتیب این 72 کشور کمبود مواد غذایی و سوء‌تغذیه را تا سال 2015 به 50 درصد کاهش دادند.

به گفته نماینده فائو در ایران سهم افراد که در فقر مطلق‌ زندگی می‌کنند در مناطق توسعه یافته از 43 به 17 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: البته پیشرفت در همه کشورها به صورت یکسان نبوده و در حال حاضر 800 میلیون نفر در دنیا از گرسنگی رنج می ‌برند و یک میلیون نفر نیز در فقرمطلق زندگی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف فائو از بین رفتن گرسنگی و ریشه‌کن شدن آن تا سال 2030 است گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورز ی و توسعه روستایی بهترین راه برای ریشه‌کن کردن فقر و گرسنگی است.

نماینده فائو در ایران با اشاره به اهمیت حفاظت‌های اجتماعی گفت: پرداخت یارانه نقدی در کارهای عمومی از جمله راه‌هایی است که بتوانیم مردم را از فقر شدید نجات بدهیم و این اقدامات می‌تواند 150 میلیون نفر را در دنیا از فقر شدید نجات دهد.

وی به شعار امسال فائو نیز اشاره کرد و گفت: حفاظت اجتماعی و کشاورزی و شکستن دایره فقر روستایی شعار امسال است که بر اساس آن می‌توان گفت: حفاظت اجتماعی در از بین بردن گرسنگی و فقر نقش مهمی دارد و بدون پوشش‌های اجتماعی بسیار از اقشار آسیب‌پذیر نمی‌توانند خود را از دام فقر نجات دهند.

به گفته نماینده فائو گرسنگی و بیماری موجب باقی ماندن فقر برای نسل‌های آینده می‌شود و دراین راستا سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌تواند راهکاری برای ریشه‎کن شد گرسنگی تا سال 2030 باشد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که برنامه‌های حفاظت اجتماعی مانند پرداخت یارانه و اقدامات عمومی به تنهایی نمی‌تواند فقر و گرسنگی را از بین ببرد بلکه باید با سرمایه‌گذاری‌های عمومی و دولتی و خصوصی ترکیب شود.

به گفته نماینده فائو در ایران تصریح کرد: مأموریت سازمان فائو در ایران کاهش فقر، حفاظت از محیط زیست و داشتن سهمی در رشد اقتصاد از طریق توسعه کشاورزی و توسعه روستایی است.

وی ادامه داد: تحولات اقتصادی در دهه‌های اخیر موجب آسیب به منابع آبی و غذایی شده و خشکسالی در طول 20 سال گذشته فشار بسیاری بر منابع ایران وارد کرده است و در این راستا این سازمان برنامه‌ای برای مدیریت بهتر آب در این منطقه دارد و ایران را به عنوان کشوری در منطقه انتخاب کرده تا مطالعات خود را در بخش آب بر روی آن انجام دهد.

به گفته نماینده فائو در ایران تصریح کرد: در مبارزه با گرسنگی و مدیریت مواد غذایی بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری را ایفا کند و از طریق تقویت کشاورزی و ماهیگیری می‌تواند گام‎های مثبتی را در این بخش بردارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: