May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۰۲۰۵
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
0
در کشوری که مردمش برای میمون‌ها هم جشن عروسی می‌گیرند و برای گاوها احترام عجیبی قائل هستند اتفاق هیجان‌انگیز دیگری در حال روی دادن است.
پول‌نیوز- داستان از این قرار است که بزرگترین مجسمه دنیا در این کشور پرجمعیت ساخته می‌شود؛مجمسه‌ای که دو برابر مجسمه آزادی در آمریکا ارتفاع دارد. این مجسمه عظیم در «گجرات» هند در حال ساخته شدن است و حالا روزنامه «وال استریت ژورنال» موفق به کسب آمار و ارقام خیره کننده‌ای درباره این پروژه شده است. «ناریندرا مودی» نخست‌وزیر هند از سال‌ها پیش به ایده ساخت چنین مجسمه عظیمی فکر می‌کرده است. این ایده به سال 2010 بازمی‌گردد و آن زمانی بود که مودی به عنوان وزیر اصلی گجرات هند مشغول به کار بود.

 حالا گفته می‌شود ساخت پیکره عظیم «والای پاتال» یکی از شخصیت‌های برجسته یک قرن گذشته هند که از او به عنوان یکی از پدران این کشور نیز یاد می‌شود در دست انجام است. اما آمار و ارقامی که در این زمینه مطرح می‌شود در نوع خود بی‌نظیر است.

بزرگترین مجسمه دنیا (+عکس)

ارتفاع

این مجمسه 177 متر ارتفاع خواهد داشت و از این نظر تقریبا دو برابر مجسمه بزرگ آزادی در آمریکاست که تنها 93 متر ارتفاع دارد. از این نظر زمانی که کار ساخت این مجمسه تمام شود، لقب بزرگترین مجمسه ساخته شده در جهان را خواهد گرفت. هم اکنون بزرگترین مجسمه جهان در چین و با ارتفاع 125 متر خودنمایی می‌کند اما به زودی به زیر سایه مجسمه غول پیکر هندی‌ها خواهد رفت.

هزینه

شاید باورکردنی نباشد اما این یک رقم واقعی است: 500 میلیون دلار. در کشوری که بخش زیادی از مردمش در فقر و تنگدستی زندگی می‌کنند صرف کردن این بودجه قابل توجه در نوع خود یک علامت پرسش بزرگ ایجاد می‌کند. از آن گذشته قرار است نیم میلیارد دلار برای ساخت مجمسه‌ای صرف شود که در یکی از مناطق قبیله‌ای نشین و ایالت‌های هند بنا خواهد شد.

گردشگر

اما هر چه باشد چنین پروژه‌هایی انبوهی از گردشگران را به سمت خود جلب می‌کنند. دولت هند پیش‌بینی کرده که سالانه حدود 12 میلیون گردشگر از سراسر جهان تنها برای دیدن این مجمسه عظیم راهی هند خواهند شد که از کنار آن پول خوبی وارد چرخه اقتصادی هند خواهد شد. در حال حاضر سالانه 6 میلیون گردشگر برای دیدن تاج‌محل راهی این نقطه دیدنی از هند می‌شوند حال آنکه این رقم برای مجسمه آزادی آمریکا حدود 3 میلیون و 500 هزار گردشگر است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: