May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۰۸۲۰
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
0
وی بر رعایت اصول اولیه و استانداردسازی از سوی بانک مرکزی و پیاده‌سازی آنها و مدیریت بحران هم تأکید و اظهارداشت: باید بتوانیم خیلی سریع درمواقع بحران، حداقل‌ها را ایجاد و شرایط بحران را موردارزیابی قرار دهیم.
نشست دور میزی پدافند غیرعامل در پست‌بانک برگزار شدپول‌نیوز- با توجه به برگزاری اولین نشست تخصصی پدافند غیرعامل پست بانک ایران در روز پنجم آبان‌ماه سال جاری، نشست دورمیزی پدافند غیرعامل نیز در همین راستا و به‌ منظور تبیین و عینی‌سازی روش‌های مقابله با بحران امنیت نرم‌افزارهای بانکی با طرح یک رخداد فرضی و حل مسائل و را‌هکارهای مقابله با تهدیدهای آن با حضور مدیران حوزه فناوری اطلاعات، مسئولان دفتر مرکزی حراست و مهمانان دعوت شده برگزار گردید.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، فرهاد بهمنی مدیر امور فناوری اطلاعات در این نشست با تأکید بر شناخت وضع موجود برای به رسیدن به یک وضعیت مطلوب و اولویت‌بندی سیاست‌ها گفت: مهمترین مسئله برای بانک مشتری است و وظیفه ما این است که حداقل بتوانیم پاسخ مشتری را درمواقع بحران بدهیم و حداقل‌ها را ارائه کنیم.

وی بر رعایت اصول اولیه و استانداردسازی از سوی بانک مرکزی و پیاده‌سازی آنها و مدیریت بحران هم تأکید و اظهارداشت: باید بتوانیم خیلی سریع درمواقع بحران، حداقل‌ها را ایجاد و شرایط بحران را موردارزیابی قرار دهیم.

نشست دور میزی پدافند غیرعامل در پست‌بانک برگزار شد

حمید قیطاسوند مشاور امور فناوری اطلاعات نیز به تشریح طرح بازیابی بحران و تداوم کسب و کار، فرآیند کلی مدیریت بحران و اهمیت زمان و نوع واکنش، زمان هزینه پاسخ با توجه به طراحی مراکز داده‌ها، ریسک‌های ساختاری و کسب‌کار برای سیستم فراز پرداخت.

وی در ادامه؛ وظایف مدیریتی، وظایف عملیاتی در زمان بحران و قطعی کامل سیستم فراز و سایت‌های اصلی و پشتیبان سناریوهای بازیابی بانک را مورد بررسی و مسائل و نکات مورد نظر را تشریح کرد.

قیطاسوند در پایان بر تدوین دستورالعمل‌های موردنیاز، سیاست‌گذاری برای تعیین محل استقرار سایت موقتی و ایجاد تفاهم‌نامه‌های موردنیاز، تهیه و نگهداری تجهیزات حداقلی و پیکربندی آنها و آزمایش طرح بصورت ادواری تأکید کرد.

همچنین در ادامه این نشست؛ هریک از رؤسا و معاونان اداره‌کل فناوری اطلاعات به طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادها خود درخصوص پدافند غیرعامل و رخداد فرضی مطرح شده از جمله: آموزش، اولویت‌بندی سرویس‌ها، نظارت و چک‌لیست، مدل کسب‌و‌کار، استانداردهای امنیت نرم‌افزارها، امنیت نیروی انسانی، ایجاد دایره نرم‌افزاری در اداره‌کل تولید و توسعه، ضریب امنیت کارت‌های شتابی، بستر فنی و اعتمادسازی، مشخص‌شدن دستورالعمل‌ها در مواقع بحران و وجود نرم‌افزار برای انجام تحلیل‌های آماری پرداختند.

گفتنی است:‌ درپایان این نشست؛ آرش شهرکی‌کیا مشاور مدیرعامل و رئیس دفتر مرکزی حراست با تقدیر از تلاش و همکاری رؤسا و معاونان امور فناوری اطلاعات بر هوشیاری، همیت و جدیت همه تأکید و ابراز امیدواری کرد که با ارائه راهکارها در مسیر درست حرکت کرده و نقشه راهی برای عبور از بحران تهیه کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: