کد خبر: ۱۶۱۱۵۳
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳
۲
در میان 213 کشور مذکور 10 کشور کلید اصلی صادرات مواد غذایی به چین را در دست دارند و مجموعا 84.3 درصد صادرات را به خود اختصاص داده اند که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهد شد.

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری - برای کشوری با جمعیت چین تامین منابع غذایی اهمیت دوچندانی دارد. باید توجه داشت شاخص های رشد جمعیت در این کشور بیانگر چشم انداز جمعیتی آن طی سال های آینده و به موازات آن افزایش نیاز ساکنان این کشور به مواد غذایی خواهد بود.

کارشناسان چینی با شناسایی و مطالعه گزارش های مختلف تلاش زیادی دارند تا در بخش داخلی درصد قابل توجهی از این نیاز را مرتفع سازند اما به هرترتیب وارادات مواد غذایی نیز بخش قابل توجهی از معادله را به خود اختصاص داده و این اصلی تغییرناپذیر است.

بنابر آمار ارائه شده، واردات مواد غذایی توسط چین در بازه زمانی 4 ساله از 2010 تا 2014 افزایش 17.4 درصدی را به عنوان نرمال سالانه به ثبت رسانده است. در گزارش های مربوط به واردات مواد غذایی توسط چین، نام 213 کشور به عنوان صادرکننده وجود دارد که بیانگر تجارتی پرسود برای صادرکنندگان خواهد بود. در میان 213 کشور مذکور 10 منطقه کلید اصلی صادرات مواد غذایی به چین را در دست دارند و مجموعا 84.3 درصد صادرات را به خود اختصاص داده اند که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهد شد.

کره جنوبی

آرژانتین

استرالیا

روسیه

کانادا

برزیل

نیوزلند

آمریکا

اتحادیه اروپا

آسه آن

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
01:05 - 1394/08/14
نابغه جان اتحادیه اروپا و آ سه آن کشور نیستند!!!!!
اتحادیه اروپا یعنی 28 کشور و آسه آن یعنی 10-12 کشور
خاکشناس
Iran, Islamic Republic of
07:54 - 1394/08/14
استاد گفته شده 213 کشور در مجموع صادرکننده هستند که 10 منطقه در صدر قرار دارند. اینجا هم که اتحادیه اروپا و آسه آن حضور دارن چیزه عجیبی نیست چون آمارهای این مناطق میانگینی هستن مثلا در اخبار اقتصادی گفته می شه شاخص صادرات منطقه یورو کاهش یافت یا مثلا تولیدات صنعتی منطقه یورو افزایش یافت آره نابغه جان اینجوریه
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: