May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۱۲۳۵
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
0
دست نشان با تاکید بر اینکه کارت های هوشمندی که اعتبار ندارند غیرفعال می شود و رانندگان اجازه ادامه کار ندارند ابراز کرد: با توجه به مدت اعتبار کارت هوشمند رانندگان که از شش ماه تا دو سال را در بر می گیرد، رانندگان باید قبل از اتمام اعتبار نسبت به تمدید کارت اقدام کنند.
پول‌نیوز- مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان گفت: رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای برون شهری اعم از مسافربری و باری که کمتر از 15 روز از اعتبار کارت هوشمند آنان باقی مانده است هرچه سریعتر نسبت به تمدید کارت هوشمند خود اقدام کنند.

به گزارش گروه حمل و نقل پول‌نیوز، ایرج دست نشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کارت هوشمند رانندگان مدرک شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل ونقل جاده ای است، افزود: هرگونه فعالیت رانندگان برون شهری اعم از مسافربری و باری بدون داشتن این کارت ممنوع است.

وی یادآوری کرد: کارت هوشمند، کارتی با ضریب امنیتی بالاست که امکان ذخیره سازی اطلاعات و لحاظ نمودن اطلاعات کارت با سایر سیستم های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان و تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده در کارت شناسایی را فراهم می کند.

دست نشان با تاکید بر اینکه کارت های هوشمندی که اعتبار ندارند غیرفعال می شود و رانندگان اجازه ادامه کار ندارند ابراز کرد: با توجه به مدت اعتبار کارت هوشمند رانندگان که از شش ماه تا دو سال را در بر می گیرد، رانندگان باید قبل از اتمام اعتبار نسبت به تمدید کارت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در صورت تمدید نکردن اعتبار این کارت از سوی رانندگان اخذ بارنامه و فعالیت حمل و نقلی برای آنان امکانپذیر نخواهد بود و بر این اساس از سوم آبان امسال برای آن دسته از رانندگانی که 15 روز از اعتبار کارت هوشمند آنان باقی مانده است، پیامکی از سامانه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به شماره 3000143 ارسال خواهد شد و به آنان اطلاع رسانی می شود تا هرچه سریع تر نسبت به تمدید کارت هوشمند خود اقدام کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان ادامه داد: مدارک لازم برای تمدید کارت هوشمند رانندگی علاوه بر ارائه معرفی نامه از انجمن صنفی و یا کانون رانندگان بار و مسافر، به استثنای رانندگان بخش حمل ونقل روستایی همراه داشتن 24 فقره بارنامه صادر شده برای رانندگان بخش کالا باحداقل مسافت 10 هزار کیلومتر و 60 فقره صورت وضعیت حمل و نقل مسافر برای رانندگان بخش مسافر برون شهری با حداقل طی مسافت 30 هزار کیلومتر و برای رانندگان حمل ونقل روستایی داشتن کارکرد به میزان حداقل تعداد 24 صورت وضعیت مسافری باحداقل طی مسافت چهار هزار کیلومتر در یک سال الزامی است.

وی به تمدید کارت هوشمند رانندگان بخش حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: برای تمدید کارت هوشمند رانندگان بخش حمل و نقل بین المللی نیز داشتن حداقل 24فقره بارنامه بین المللی و یا 6فقره CMR رسید شده در یک سال ضروری است.

دست نشان با بیان اینکه رانندگان با در دست داشتن اصل و تصویر کارت سلامت، اصل و تصویر گواهینامه معتبر رانندگی، می توانند نسبت به تمدید کارت هوشمند مبادرت کنند، خاطر نشان کرد: تصویر کارت ملی، ارائه تصویر تعداد 24 فقره صورت وضعیت مسافربری در یک سال یا (لیست دریافتی از شرکت طرف قرارداد راننده یاگزارش کارکرد راننده ) تسویه حساب از سازمان تامین اجتماعی، اصل و تصویر گواهی آموزش عمومی وتخصصی، گواهی نداشتن اعتیاد و تصویر از صفحه اول و آخرین برگ ثبت ساعت شده (دفترچه ثبت ساعت ) از دیگر مدارک لازم برای مراجعه به پایانه مسافربری مرکزی زنجان است که می توانند نسبت به تمدید کارت هوشمند خود اقدام کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: