کد خبر: ۱۶۱۲۵۳
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
0
پول‌نیوز- مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: روز گذشته (12 آبان ماه) جلسه‌ای با حضور سفیر کشور پرتغال در ایران و محمود گودرزی- وزیر ورزش و جوانان- برگزار و قرار شد که زمینه‌های اجرا شدن بندهای 14 و 15 تفاهم نامه منعقد شده تا شش ماه آینده، فراهم شود.

حیدر صادقی در گفت‌وگویی افزود: در یکی از رفت و آمدها میان مقامات پرتغالی و ایرانی، علی جنتی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- تفاهمنامه‌ای کلی در حوزه فرهنگ، ورزش و جوانان با مقامات پرتغالی امضا کرد که بندهای 14 و 15 آن مربوط به حوزه ورزش و جوانان است. این تفاهم نامه حدود هشت ماه پیش منعقد شد و سفیر پرتغال در ایران تلاش زیادی برای اجرایی کردن آن انجام داده است.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بندهای 14 و 15 تفاهم نامه اظهار کرد: بر اساس بند 14، طرفین از همکاری بین سازمان‌های دولتی و یا غیردولتی ورزشی در عرصه‌های آموزش ورزش، مبارزه با دوپینگ، مبادله کارشناسان و متخصصان ورزشی و ورزشکاران زن و مرد حمایت خواهند کرد. بر اساس بند 15، طرفین مبادله و همکاری نهادین در حوزه جوانان با هدف ارتقای درک متقابل درباره سیاست‌های مربوط به جوانان و وضعیت جوانان، هر یک از دو کشور را ترغیب و تشویق خواهند کرد.

صادقی در پایان گفت: پرتغال کشوری است که سابقه دیرینه‌ای در ارتباط با ایران دارد و با وجود آنکه یک کشور اروپایی است اما با تحریم‌های کشورهای دیگر علیه ایران چندان همراهی نکرد. با توجه به نگاه کلان کشور برای برقراری ارتباط با کشورهای دیگر در طول یک سال و نیم اخیر مجموعه ارتباط‌هایی در حوزه بین الملل برقرار شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: