کد خبر: ۱۶۱۳۴۷
۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
0
چنانچه قیمت نفت روی 50 دلار باقی بماند در مدت پنج سال یا کمتر کشورهای منطقه خاورمیانه همه سرمایه نقدی خود را از دست خواهند داد.
پول‌نیوز - روزنامه «اکسپانسیون» در گزارشی نوشت: چنانچه قیمت نفت روی 50 دلار باقی بماند در مدت پنج سال یا کمتر کشورهای منطقه خاورمیانه همه سرمایه نقدی خود را از دست خواهند داد.

این روزنامه ادامه داد: این تحلیلی است که گزارش ناامید کننده صندوق بین المللی پول در این هفته به آن اشاره کرده و تاکید کرده که قیمت پایین نفت موجب از دست رفتن حدود 360 میلیارد دلار پول در سال از منطقه خاورمیانه می شود.

اکسپانسیون افزود: اضافه بودجه ها به سرعت در حال تبدیل شدن به کسری های چشم گیر در این کشورهاست. بسیاری از این کشورها در حال حاضر به منابع مالی برای ضرورت خاص متوسل شده اند.

این روزنامه به نقل از گزارش صندوق بین المللی پول نوشت: عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده نفت در منطقه محسوب می شود، نیاز دارد که قیمت نفت را به 106 دلار در هر بشکه برساند تا بودجه خود را متعادل سازد.

«به همین دلیل است که عربستان در حال انجام عملیات سریع پولی بوده و می خواهد نقدینگی خود را حفظ کند. با فروش اوراق، حدود چهار میلیارد دلار در اوایل سال جمع آوری کرد و بانک مرکزی آن کشور تا 70 میلیارد دلار از شرکت هایی که نقدینگی را مدیریت می کنند مانند «بلک راک» در 6 ماهه اخیر به دست آورده است.»

به نوشته این روزنامه، ممکن است که عربستان مالیات ها را در کشورش افزایش دهد و باوجود اینکه در حال حاضر به بازبینی هزینه های خود پرداخته اند اما در بودجه های نظامی و اجتماعی تغییری ایجاد نخواهد کرد زیرا رهبران این کشور در هراس از بروز مجدد بهار عربی هستند.

این رسانه، رقم مناسب قیمت نفت برای ایران را 72 دلار بیان کرد و نوشت: هر چند که هنوز تحریم ها علیه ایران برداشته نشده اما چشم انداز آینده این کشور امیدوار کننده تر از دیگر همسایگان آن است.

روزنامه «اکسپانسیون» در ادامه نوشت: عراق با دستی خالی به استقبال این اوضاع سخت می رود و داعش و خشونت داخلی نیز او را از داخل فرسایش می دهند.

بحرین در فشار سخت مالی قرار دارد و تا پنج سال دیگر تحت شرایط موجود دوام نمی آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: