May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۱۷۹۷
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
0
قائم مقام شرکت ملی حفاری از افزایش تعداد دکل‌‌های حفاری ایرانی در طرح توسعه سه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی، آذر و یاران در سال جاری خبر داد.
پول‌نیوز- محمدرضا تاکایدی درباره آخرین وضعیت توسعه ناوگان دکل های حفاری شرکت ملی حفاری در طرح توسعه سه میدان مشترک نفتی با عراق، گفت: با توجه به تغییرات انجام شده از سوی کارفرما در MDP (مطالعات جامع توسعه میدان) پروژه طرح توسعه میدان نفتی یاران تعداد چاه ها از ۲۲ به ۲۰ حلقه کاهش یافته است.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران با اعلام اینکه در حال حاضر ۵ دستگاه دکل حفاری در این منطقه مستقر هستند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۴ هزار متر حفاری در این میدان نفتی انجام شده که پیشرفت حفاری توسعه این میدان نفتی به حدود ۶۴ درصد رسیده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حفاری چاه ها تکمیل و تحویل کارفرما شود، اظهار کرد: افزایش تعداد دکل های حفاری در این میدان نفتی در دستور کار قرار دارد.

تاکایدی در خصوص آخرین وضعیت حفاری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی هم افزود: در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی حفاری ۴۰ حلقه چاه تحت قراردادی با مدت زمان ۲۴ ماه به شرکت ملی حفاری ایران واگذار شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه زمانبندی تا ۳ ماهه سوم سال ۹۵ چاه ها تکمیل و تحویل کارفرما خواهند شد، تبیین کرد: در حال حاضر هشت دستگاه دکل حفاری در این میدان مشترک نفتی فعال بوده که قرار است این تعداد دکل را به ۱۰ دکل افزایش دهیم.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران در ادامه درباره آخرین وضعیت حفاری طرح توسعه میدان مشترک نفتی آذر هم توضیح داد: حفاری ۷ حلقه چاه در میدان آذر به شرکت ملی حفاری واگذار شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون حفاری ۳ حلقه چاه میدان نفتی آذر به پایان رسیده است، تاکید کرد: برنامه داریم با حل مشکلات قراردادی و مالی از سوی کارفرما، دومین دکل حفاری را در این میدان نفتی مشغول به کار کنیم.

وی در خصوص پروژه حفاری میدان گازی کیش هم گفت: در حال حاضر ۲ دکل ۶۱ و ۶۲ فتح در حال فعالیت در میدان گازی کیش هستند و پیش بینی می شود عملیات حفاری این میدان تا پایان نیمه اول سال ۹۵ به اتمام رسد.
منبع: مهر
برچسب ها: دکل حفاری ، عراق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: