کورش فتاحی از رشد ۱۶ درصدی سرمایه گذاری در ۱۴۰۲ خبر داد
کد خبر: ۴۱۲۹۶۵
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
0
کورش فتاحی از رشد ۱۶ درصدی سرمایه گذاری در ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بسیاری از سرمایه گذاران جذب ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد شده اند.

سرمایه و سرمایه گذار در تور جذابیت‌های لامرد

سالهاست کشورمان در معرض شدیدترین تهدید‌ها قرار دارد. از ترور که به بدترین صورت از مردم عادی تا نخبگان انجام می‌شود تا جنگ نظامی که از سوی عراق برنامه ریزی شد و ۸ سال منابع انسانی و اقتصادی کشور ار هدف گرفت. اما امروز شرایط متفاوت شده و جنگ اقتصادی در اولویت قرار دارد. مهمترین ابزار جنگ اقتصادی، تحریم هاست که به اشکال گوناگون تمامی عرصه‌ها را هدف قرار داده و موانع بسیاری نه تنها برای ملزومات اساسی، بلکه دارو و غذا را نیز شامل می‌شود و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بسیاری را علیه مردم ایران رقم زده است.

بحران فرار سرمایه

در شرایطی که تحریم‌ها با شدیدترین نوع ممکن علیه کشورمان اعمال می‌شود و نیاز به عزم ملی داریم تا علیه این ابزار دشمنان ایستادگی کنیم، با چالش جدی فرار سرمایه رو به رو هستیم. از سوی دیگر بسیاری از تولیدکنندگان با فروش کارخانه حتی ماشین آلات به سمن بخث، خطوط تولید را تعطیل می‌کنند تا به جمع دلالان و بحران سازان اتقصادی بپیوندند. امار فرار سرمایه بسیار وحشتناک است. بررسی ۱۰ سال منتهی به ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که بیش از ۹۸ میلیون دلار سرمایه از کشور خارج شده و این روند ادامه داشته است.

اهمیت جذب سرمایه

در این شرایط لازم است شرایطی برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم که راغب شوند سرمایه‌های خود را در داخل کشور به جریان بیندازند و مانع فرار سرمایه شویم. مهمتر آنکه شرایطی برای سرمایه گذاران به وجود بیاوریم که سرمایه‌های خود را در مسیر دلالی برای بحران سازی در بازار‌های دلار، طلا، خودرو، مسکن و... به جریان نیندازند. زیرا در این صورت بهتر آن است که دلالان بحران ساز هر چه سریعتر از کشور اخراج شوند تا بتوان بازار‌های اقتصادی را مدیریت کرد.

لزوم امنیت برای سرمایه

یک اصل مهم در اقتصاد، حکایت از آن دارد که سرمایه ترسو است و به محض انکه سرمایه گذار احساس ترس یا خطر کند، سرمایه خود را برمی دارد و به نقطه‌ای امن می‌رود. مهمتر آنکه سرمایه گذار حوصله اتلاف وقت ندارد. بدترین عاملی که می‌تواند باعث فرار سرمایه و سرمایه گذار بشود، بروکراسی اداری و موانع تولید از جمله صدور مجوز است که به صورت چشمگیری در کشور انجام می‌شود. بنابر این لازم است نه تنها امنیت برای سرمایه و سرمایه گذار تامین شود بلکه موانع نیز هرچه سریعتر برداشته شود تا سرمایه گذاری محقق شود

بیشتر بخوانید:


مناطق ویژه در جذب سرمایه

یکی از مهمترین و بزرگترین ظرفیت‌هایی که به سرمایه گذاری منجر می‌شود، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند. قوانین مناطق ویژه همواره جذابیت‌های لازم را برای مناطق ویژه تعریف کرده و باعث شکوفایی این مناطق شده است. اما نکته مهم پشتوانه مناطق ویژه است. اینکه مناطق ویژه از سوی کدام دستگاه و با چه قدرت و قوتی حمایت شود. اکنون دو منطقه ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان با قدرت و قوت چشمگیری پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کنند، زیرا مورد حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) هستند و همین پشتوانه باعث اطمینان و امیدواری سرمایه گذاران برای حضور شده است.

جذابیت‌های لامرد

در بین مناطق ویژه اقتصادی، منطقه ویژه اقتصادی لامرد از توسعه چشمگیر بیشتری برخوردار است. اکنون لامرد با حمایت‌های ایمیدرو توانسته صنایع بزرگی را در خود جای دهد و بستر مناسبی برای استقبال صنایع شده است. از آلومینیوم تا فولاد و پتروشیمی در لامرد فعال است و صنایع دیگری در حال ورود هستند. تمامی زیرساخت‌های لامرد فراهم است و هیچ سرمایه گذاری نمی‌تواند برای فعالیت در لامرد، عذر و بهانه بیاورد.

رکوردشکنی‌های لامرد

برای اثبات روند رو به رشد لامرد که سرعت چشمگیری داشته، کافی است به رشد چشمگیر حجم سرمایه گذاری‌ها و توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد با استناد به آمار و ارقام توجه کنیم و بهترین مرجع مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد است. کورش فتاحی اقدامات توسعه‌ای در منطقه ویژه لامرد طی سال۱۴۰۲ را تشریح کرد و از رشد ۴۵۵ درصدی واگذاری اراضی و ۱۶ درصدی حجم سرمایه گذاری‌ها در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

افزایش پروژه‌های زیرساختی به ۲۰

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اعلام اینکه در حوزه زیر ساخت، تعداد پروژه‌ها از ۱۴ به ۲۰ پروژه زیرساختی ارتقا یافته گفت: در حوزه سرمایه گذاری با انعقاد ۶ قرار داد سرمایه گذاری و تحویل زمین به سرمایه گذار، با حجم سرمایه گذاری ۴۷۷ میلیون یورو، گام‌های اساسی در راستای اهداف توسعه‌ای این کانون بزرگ صنعتی برداشته شد. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که منطقه ویژه اقتصادی لامرد بزودی به قطب صنعتی کشور تبدیل می‌شود که اکنون نیز نقش تعیین کننده‌ای در تولید و اشتغالزایی استان فارس و البته کشور دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: