April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۱۹۸۱
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
0
پایگاه اینترنتی گلف نیوز در گزارشی به قلم «الکساندر کورن ویل» نوشت: مقامات ایرانی پیش بینی کرده اند این کشور در یک دهه آینده بیش از چهارصد هواپیما را خریداری خواهد کرد.
پول‌نیوز- مقامات ایرانی پیش بینی کرده اند این کشور در یک دهه آینده بیش از چهارصد هواپیما را خریداری خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرد پیش بینی زمان شروع مذاکرات فروش هواپیما و تجهیزات هواپیمایی به ایران دشوار است.

پایگاه اینترنتی گلف نیوز در گزارشی به قلم «الکساندر کورن ویل» نوشت: مقامات ایرانی پیش بینی کرده اند این کشور در یک دهه آینده بیش از چهارصد هواپیما را خریداری خواهد کرد.

مدیر اجرایی شرکت بوئینگ در دوبی اعلام کرد، هنوز بسیار دشوار است که بتواند پیش بینی کند که چه زمانی مجاز خواهد بود که با شرکت های هواپیمایی ایران و مقامات هوایی آن درباره نیازهای بخش هواپیمایی دیدار و گفتگو کند. مقامات ایرانی تخمین زده اند این کشور می تواند در یک دهه آینده دستور خرید حدود چهارصد هواپیما را به شرکت های هواپیمایی بدهد تا این هواپیماها را جایگزین ناوگان کنونی خود کند که برخی از هواپیماهای کنونی آن قبل از انقلاب سال هزار و نهصد و هفتاد و نه خریداری شده اند. اما مساله قابل توجه این است که با وجود دستیابی به توافق هسته ای در ماه جولای، ایران همچنان تحت تحریم ها است.

مقامات شرکت هواپیمایی بوئنیگ گفته اند تا زمانی که تحریم ها رفع نشده اند این شرکت نمی تواند وارد مذاکرات تجاری با ایران شود.

«جان ووژیک» رئیس بخش فروش جهانی و بازاریابی شرکت بوئینگ روز شنبه در کنفرانسی خبری در دوبی گفت، ما از دولت آمریکا و از دستورات آن درباره هر نوع تعاملی با ایران تبعیت می کنیم. وی اضافه کرد، شرکت بوئینگ هیچ مذاکره و گفتگوی واقعی درباره نیازمندی های بخش هواپیمایی ایران با مقامات آن انجام نداده است.

مقامات ایرانی و غربی اعلام کرده اند تحریم ها علیه این کشور با اوائل سال دو هزار و شانزده از میان برداشته خواهند شد.

در ماه آوریل سال دو هزار و چهارده وزارت خزانه داری آمریکا به شرکت هواپیمایی بوئینگ مجوز داد که قطعات و تجهیزات و اطلاعات موردنیاز هواپیماهای تجاری را در اختیار ایران قرار دهد.

«جان ووژیک» رئیس بخش فروش جهانی و بازاریابی شرکت بوئینگ گفت، این شرکت همچنان به فروش قطعات و تجهیزات و اطلاعات مورد نیاز هواپیماهای تجاری به ایران ادامه می دهد اما ارزش مالی این معاملات بسیار اندک است.

منبع: تیک

برچسب ها: هواپیمایی ، بوئینگ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: