May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۲۱۷۱
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
0
بر اساس نتایج تحقیقات پزشکی، خوردن غذاهای خانگی در کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ نقش دارد.
نقش خوردن غذاهای خانگی در کاهش ابتلا به دیابتپول‌نیوز- افرادی که هر روز ناهار و شام آماده شده در خانه را مصرف می‌کنند، ۱۳ درصد کمتر از کسانی که در هفته فقط ۶ وعده غذای خانگی می‌خورند، در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ قرار خواهند داشت.

دیابت نوع ۲ یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای خطر برای بروز بیماری‌های قلبی به شمار می‌رود. در این مطالعه، اطلاعات مربوط به ۵۸ هزار زن و ۴۱ هزار مرد به مدت ۳۶ سال (بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۲) مورد بررسی قرار گرفت. هیچکدام از این افراد در آغاز مطالعه به دیابت، بیماری‌های قلبی و یا سرطان مبتلا نبودند.

پژوهش‌های گوناگون نشان داده است که مصرف غذای بیرون از خانه و به ویژه فست فود با کاهش کیفیت رژیم غذایی و البته وزن بالای کودکان و نوجوانان همراه است.

در این مطالعه مشخص شد که مصرف وعده‌های غذایی تهیه شده در خانه با کاهش وزن در طی دوره‌ای هشت ساله در میانسالی و سالمندی همراه است. گفتنی است افراد چاق بیشتر از بقیه در معرض بروز ابتلا به بیمارهای قلبی عروقی و نیز دیابت نوع ۲ هستند.
منبع: مهر
برچسب ها: غذاهای خانگی ، دیابت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: