May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۲۹۶۰
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
0
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج از اعزام هیات نمایندگان بخش خصوصی و دولتی این استان به سیلمانیه عراق خبر داد.
هیات تجاری کردستان راهی سلیمانیه عراق شدپول‌نیوز- هیأتی از نمایندگان  بخش خصوصی استان شامل اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج متشکل از اعضای شورای مشترک اتاق سنندج و سلیمانیه، مدیر واحد حقوقی اتاق، تشکلهای اقتصادی استان، مدیران و نمایندگان سازمانها و دستگاه های اجرایی دولتی شامل مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری کردستان، مدیرکل پشتیبانی و امور دام، مدیرکل دامپزشکی استان، مدیرعامل شرکت خدمات حمایت کشاورزی، رئیس اداره تنظیم بازار و رئیس اداره زراعت سازمان جهاد کشاورزی از ۲۵ الی ۲۹ آبان ماه سا‌لجاری به استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق اعزام شدند.

سیدکمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی سنندج که سرپرستی هیئت اعزامی را بر عهده دارد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه هیات اعزامی جهت بحث، بررسی و پیگیری مصوبات گذشته شورای مشترک اتاق سنندج و سلیمانیه گفت: این شورا با  هدف رفع مشکلات و موانع پیش روی تجار، تقویت مبادلات کالا و ترانزیت بین دو طرف و تقویت روز‌افزون مبادلات تجاری و بازرگانی سنندج و سلیمانیه در  اسفند ماه سال ۹۳ تشکیل و دبیرخانه اصلی آن در اتاق سنندج مستقر شد تا در امورات مربوط به تجارت فی مابین تسهیل و مشکلات را به صورت ویژه پیگیری نماید.

سیدکمال حسینی عنوان کرد: وجود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق و به ویژه سلیمانیه، بستر مناسبی را برای مراودات تجاری این دو شهر مرزی فراهم آورده است که لزوم تشکیل مرکز داوری را در آنها ایجاب می کند، بر همین اساس یکی از درخواست های این هیات، تاسیس و راه اندازی مرکز داوری در اتاق سلیمانیه جهت حل و فصل مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان دو طرف می باشد.

وی افزود: دفتر سنندج مرکز داوری اتاق سنندج در اسفندماه سال ۹۱ در این اتاق تشکیل و تاکنون ضمن ارائه خدمات ارزنده به تجار و بازرگانان توانسته است چندین پرونده را بدون راه یابی به مراجع قضایی به نتیجه و سرانجام برساند.

رئیس اتاق سنندج گفت: ممنوعیت تردد بیش از ۴ بار اتباع ایرانی از طرف اقلیم کردستان عراق موجب مشکلات عدیده برای تجار و فعالان اقتصادی در انجام دادوستد شده است، امیدواریم با پیگیری ها و مذاکراتی که در این سفر انجام خواهیم داد در خصوص آسان کاری تردد اقدامات لازم صورت پذیرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: