کد خبر: ۱۶۳۱۰۵
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
0
پول‌نیوز- فرماندار خرم‌دره با بیان این‌که اوکراین از خریداران اصلی کشمش منطقه است، گفت: کشمش تیزآب از محصولات عمده صادراتی منطقه است که بروز جنگ در اوکراین و نداشتن ثبات در کشورهای منطقه صادرات این محصول را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده است البته تلاش‌هایی برای برطرف کردن مشکلات انجام شده است.

«جمشید شیخی» در دیدار با مدیرعامل بانک کشاورزی استان زنجان با بیان این‌که هم‌اکنون شهرستان خرم‌دره دارای بیش از 70 هزار نفر جمعیت است، تصریح کرد: خرم‌دره تنها شهرستان استان است که 80 درصد جمعیت آن در مناطق شهری ساکن هستند که از مهم‌ترین علل این امر می‌توان به مهاجرپذیر بودن شهرستان اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که شهرک صنعتی خرم‌د‌ره با 400 هکتار دارای امکانات لازم برای استقرار برخی صنایع به ویژه در حوزه کشاورزی است، تصریح کرد: هم‌اکنون یکی از صنایع تبدیلی معتبری که در شهرک صنعتی شهرستان مشغول فعالیت است شرکت زرتاک‌داران است که در زمینه فرآوری و صادرات کشمش فعالیت خود را انجام می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم‌اکنون صاحب‌نظران حوزه کشاورزی در کشور به این نتیجه رسیده‌اند که محصولات کشاورزی در کشور باید به‌صورت ارگانیک تولید شود که علاوه‌بر سودآوری زیاد باعث رونق کشاورزی کشور نیز می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از منابع موجود به‌ویژه آب با توجه به کمبود آب، تصریح کرد: برای استفاده بهینه از آب باید علاوه‌بر تغییر سیستم کشاورزی از سنتی به مدرن در الگوی کشت محصولات پرمصرف نیز تجدیدنظر شود.

شیخی با تأکید بر ضرورت برطرف کردن موانع موجود بر سر راه بیمه محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین علل رغبت نداشتن کشاورزان به بیمه محصولات خود سخت‌گیری بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: کشمش ، اوکراین ، خرم دره
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: