May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۳۶۰۱
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
0
اين اوراق با هدف تامين مالي طرح احداث کارخانه کنسانتره و گندله در شهر سنگان هر يک با ظرفيت 2 و نيم تن در سال با سررسيد سه ساله منتشر خواهد شد.
انتشار اولين صکوک استصناع توسط شرکت تامين سرمايه نوينپول‌نیوز- اولين صکوک سفارش ساخت (استصناع) که با نماد "صملي 9709" در فهرست نرخ‌هاي بازار اوراق بدهي بورس تهران درج شده به مبلغ حدود 16.3 هزار ميليارد ريال مربوط به شرکت صنعتي و معدني توسعه ملي که از زيرمجموعه‌هاي 100 درصدي شرکت سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي (سهامي عام) مي‌باشد، از روز دوشنبه 2 آذر ماه سال جاري توسط شرکت تامين سرمايه نوين منتشر خواهد شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز،  اين اوراق با هدف تامين مالي طرح احداث کارخانه کنسانتره و گندله در شهر سنگان هر يک با ظرفيت 2 و نيم تن در سال با سررسيد سه ساله منتشر خواهد شد.

اين اوراق با نام و معاف از ماليات مي‌باشد و قرار است از روز دوشنبه تا پايان وقت اداري روز چهارشنبه چهارم آذر ماه از طريق کارگزاران فعال در بورس تهران عرضه شود. تامين سرمايه نوين به عنوان مشاور عرضه متعهد پذيره‌نويس و بازگردان، سرمايه‌گذاري گروه توسعه ملي به عنوان ضامن و کارگزاري تامين سرمايه نوين به عنوان عامل فروش ايفاي نقش مي‌کنند.

ضمانت اصل و فرع اين اوراق بر عهده شرکت گروه سرمايه‌گذاري توسعه ملي مي‌باشد و تعهد پذيره‌نويسي و بازارگرداني آن نيز توسط شرکت تامين سرمايه نوين انجام خواهد شد.

اوراق سفارش ساخت از جمله ابزارهاي تامين مالي اسلامي است که دستورالعمل انتشار آن بعد از اوراق اجاره و مرابحه با تصويب هيات مديره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار در تاريخ 2 آذر 92 تصويب شد. دارايي موضوع قرارداد سفارش، هر نوع دارايي‌اي است که امکان ساخت و تحويل آن در مواعد زماني مورد نظر باني وجود داشته باشد. دارايي‌هايي که به مقادير زياد و به طور مستمر در کوتاه‌مدت توليد مي‌شود، نمي‌تواند مبناي انتشار اوراق قرار گيرد و علاوه بر آن نبايد هيچگونه محدوديت يا منع قانوني، قراردادي يا قضايي براي ساخت و انتقال دارايي وجود داشته باشد.

در انتشار اين اوراق، نهاد واسط به وکالت از طرف خريداران اوراق نسبت به انعقاد قرار داد سفارش ساخت با باني اقدام نموده و باني ملزم به اتخاذ تمهيدات و پيگيري لازم براي ساخت دارايي موضوع انتشار و تحويل ان به نهاد واسط است. نهاد واسط بعد از تحويل گرفتن دارايي، مي‌تواند آن را در قالب عقد قرارداد ديگري مانند اجاره، مرابحه و ... تا پايان عمر اوراق در اختيار باني قرار دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: