کد خبر: ۱۶۳۶۲۸
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳
0
براساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود.
پول‌نیوز- بیژن زنگنه با وزیر نفت و گاز عمان درباره چگونگی استفاده ایران از تجهیزات ال.ان.جی این کشور و صادرات به بازارهای مصرف مذاکره کرد.

بیژن زنگنه وزیر نفت در ادامه دیدارهای دوجانبه خود با کشورهای حاضر در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی.یی.سی.اف) عصر امروز (یکشنبه) با محمد بن حمد الرمحی، به گزارش ایرنا وزیر نفت و گاز عمان که کشورش به عنوان عضو ناظر در این مجمع در حال فعالیت است، گفت وگو کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران درباره مهمترین محور مذاکرات با محمدبن حمد الرمحی که عصر دیروز(شنبه، ٣٠ آبانماه) برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز وارد تهران شده است، گفت: مذاکره درباره چگونگی استفاده از تجهیزات ال.ان.جی عمان مهمترین محور مذاکرات امروز بوده است.

هم اکنون حدود ٢٣ درصد از ظرفیت تولید ال.ان.جی عمان بدون استفاده مانده و قرار است ایران از این ظرفیت خالی برای بازاریابی و فروش ال.ان.جی استفاده و به ازای آن هزینه حق العملکاری برای تبدیل گاز به ال.ان.جی را به این کشور پرداخت کند.

علیرضا کاملی دیگر محوراین مذاکرات را بررسی آخرین روند مطالعه بخش خشکی و دریایی صادرات گاز ایران به عمان بیان کرد و افزود: هم اکنون کار مطالعات بخش دریایی این خط لوله از سوی شرکت تاسیسات دریایی در حال انجام است.

انجام مطالعه صادرات گاز ایران به عمان در دو بخش خشکی و دریایی تعریف شده است که مطالعه بخش دریایی صادرات گاز ایران به عمان، ٢٩ شهریورماه امسال به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران (IOEC) سپرده شد و قرارداد آن میان مدیران عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و سیف بن حمد السلمانی، مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی پروژه ها در وزارت نفت و گاز عمان امضا شد.

براساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: