May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۳۹۵۵
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
۱
چرا در هنگام رفت و آمد عجله داریم؟ چرا هنگام رانندگی حتی وقتی حق تقدم با دیگری است به او راه نمی‌دهیم؟ چرا پشت چراغ قرمز هم‌نوازی بوق به راه می‌اندازیم؟ چرا درصورتی‌که راننده‌ای بخواهد به خودروی دیگری یا حتی عابری راه بدهد، اگر راننده خودروی عقبی باشیم، بوق‌بارانش می‌کنیم؟
پول‌نیوز، محمدعلی دیانتی‌زاده* - لابد خوانده یا شنیده‌اید آمارهایی را که در مورد ساعات کار مفید ایرانی‌ها منتشر شده است، پس بازگو نمی‌کنیم چون مایه‌ی خجالت است!

اما سوال این‌جاست که ما جماعت کمی تا قسمتی بیکار چرا در هنگام رفت و آمد این‌قدر عجله داریم؟

چرا هنگام رانندگی حتی وقتی حق تقدم با دیگری است به او راه نمی‌دهیم؟ چرا پشت چراغ قرمز هم‌نوازی بوق به راه می‌اندازیم؟ چرا درصورتی‌که راننده‌ای بخواهد به خودروی دیگری یا حتی عابری راه بدهد، اگر راننده خودروی عقبی باشیم، بوق‌بارانش می‌کنیم؟

این عجله فقط مختص رانندگان نیست؛ اگر ما مسافر اتوبوس یا مترو باشیم، هر زمان به ایستگاه می‌رسیم، توقع داریم هم‌زمان با مسافرانی که شاید تا 20 دقیقه قبل از ما در ایستگاه بوده‌اند به قطار یا اتوبوس اولی که به ایستگاه می‌رسد، سوار شویم!

و از آن جالب‌تر و البته تأسف‌بارتر این‌که برای پیاده شدن از قطار یا اتبوس هم عجله داریم و یکدیگر را هُل می‌دهیم!

یک‌بار از کسی که خیلی عجله داشت، پرسیدم: «واقعاً این همه عجله برای چیه؟» جواب داد: «برای رسیدن به خونه.» گفتم: «توی خونه چه کار دارید؟» او هم پوزخندی تحویل داد و در پاسخ گفت: «می‌خوام برم پام رو بندازم روی پام!»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
16:14 - 1394/09/04
آخه بعضي از راننده ها در مواجهه با عابر پياده يا خودرو جلويي حتي در وسط خيابان ناگهان توقف ميكنند بدون اينكه نياز به توقف كامل باشد و براي شروع حركت مجدد دوباره كلاچ، دنده يك ، نگاه كردن به سمت چپ، نگاه كردن به سمت راست گاز دادن به ماشين و حركت آهسته. در صورتي كه ميتوانند با كمي گردش به راست يا چپ مانع روبرو را رد كنند.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: