کد خبر: ۱۶۴۳۷۵
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
0
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: صادرات میعانات گازی در پارس جنوبی ۱۹ درصد افزایش یافت.
پول‌نیوزسید پیروز موسوی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم ما ایجاد زمینه‌های مناسب برای کاهش زمان بارگیری محموله‌های نفتی است که در دوران پسا تحریم از اهمیت بالای برخوردار است.

وی یکی از روش‌های مناسب برای صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران را روش کشتی به کشتی عنوان کرد و ادامه داد: هیچگونه محدودیتی برای صادرات از طریق کشتی به کشتی در خلیج فارس وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: در پایانه خارگ امکان ذخیره فرآورده‌های نفتی یا میعانات گازی نیست و بندر ماهشهر هم امکان پهلوگیری نفتکش‌های بزرگ را ندارد و برای این منظور کشتی‌های کوچک فراورده‌ها را از ماهشهر بارگیری کرده و به نفتکش‌های بزرگ در خلیج فارس منتقل می‌کند.

وی با اشاره به افزایش توان عملیات دریایی ایران صادرات نفت ایران به شش میلیون بشکه در روز، اضافه کرد: افزایش سرعت بارگیری محموله‌های نفتی مهم‌ترین هدف صادرات نفت از طریق عملیات کشتی به کشتی است.

موسوی از افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان خبر داد و تصریح کرد: از همه تاکتیک‌های عملیاتی در دوران پسا تحریم برای افزایش توان صادراتی در پایانه‌های نفتی استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه از صادرات بیش از ۱۲.۲ میلیون بشکه میعانات گازی از پایانه عسلویه در آبان‌ماه امسال خبر داد و افزود: این میزان صادرات بیان‌گر افزایش ١٩ درصدی بارگیری و صادرات میعانات گازی تولیدی از فازهای پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از افزایش توان صادراتی میعانات گازی در پایانه عسلویه خبر داد و بیان کرد: برای افزایش صادرات محصولات نفتی ایران در دوران پسا تحریم آماده هستیم.

وی با اشاره به استقرار سیستم‌های نوین رایانه‌‏ای و جدیدترین تکنولوژی اندازه‌‏گیری حجمی در پایانه عسلویه، خاطرنشان کرد: ۱۶ نفتکش در آبان‌ماه امسال در این پایانه پهلودهی و بارگیری داشته است.

موسوی از صدور میعانات گازی پارس جنوبی به کشورهای کره، ژاپن، امارات و چین خبر داد و گفت: بارگیری میعانات از طریق دو گوی شناور در عسلویه و یک گوی شناور در مجاورت فاز ۱۲ صورت می‌گیرد.
منبع: مهر
برچسب ها: پارس جنوبی ، صادرات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: