May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۴۳۸۰
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
0
خاکشور این طرح را عامل بقای صنعت فولاد دانست وتصریح کرد: این پروژه برای اولین بار با ظرفیت تصفیه3هزارو 200 مترمکعب پساب در فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسیده است.
پول‌نیوز- نخستین بار در کشور با همکاری بخش خصوصی ؛ فاضلاب به طور ۱۰۰ درصد تصفیه می شود و برای تامین نیاز آبی صنعت و فضای سبز شهری استفاده خواهد شد.

علی خاکشور دبیر اولین همایش "بازیافت پساب صنعتی و شهری بصورت صددرصدی" با اشاره به اینکه در این روش تصفیه ، فاضلاب هیچ گونه پسماندی ندارد، افزود: طراحی و نصب وبهره برداری ازسیستم هایی که در این روش استفاده می شود به دست متخصصان داخلی انجام می شود وفقط خرید تجهیزات مصرفی وارداتی است در حالی که تا پیش از این به دلیل عظمت پروژه همه مراحل به دست متخصصان خارجی انجام می شد.

وی این طرح را عامل بقای صنعت فولاد دانست وتصریح کرد: این پروژه برای اولین بار با ظرفیت تصفیه3هزارو 200 مترمکعب پساب  در فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسیده است.

خاکشور گفت: پالایشگاه نفت اصفهان و فولاد کاوه جنوب از دیگر صنایع بهره مند از این پروژه است.

دبیر همایش با اشاره به اجرای این پروژه برای تصفیه فاضلاب شهر عسلویه و استفاده از آن در فضای سبز شهری افزود : تصفیه 100 هزارمترمکعب آب خلیج فارس وانتقال آن به فولاد جنوب پروژه دیگر در حال اجرا برای کمک به بقای صنعت در شهرهای دچار بحران آبی است.
برچسب ها: تصفیه فاضلاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: