کد خبر: ۱۶۴۸۷۳
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
0
نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: در حال حاضر قیمت محصولات صیفی اعم از خیار و گوجه گران نیست، اما می‌توان گفت که نسبت به زمستان سال گذشته تا حدودی قیمت‌ها نوسان داشته است.
میوه روی موج گرانیپول‌نیوز- اگرچه ورود یکباره میوه های پاییزی به مغازه های سطح شهر، برای طرفداران به ظاهر پرو پا قرص میوه های رنگارنگ خوشایند است اما تداخل و افزایش تولید میوه نسبت به سال گذشته رکود سنگینی را بر بازار حاکم کرده است.

بدیهی است در روزهایی که کشاورزان چشم انتظار دریافت دسترنج یکساله خود هستند،کاهش قدرت خرید مردم در مقابل خرید محصولات قد علم کرده و نبود تقاضا کشاورزان را در تنگنا و مضیغه های فراوان قرار داده است.

بر اساس این گزارش درست در ایامی که بازار رکود سنگینی را تجربه می کند کمبود برخی محصولات صیفی اعم از خیار و گوجه پا به عرصه میدان گذاشته و طی روزهای اخیر موجب شده که قیمت ها سوار بر الاکلنگ بالا روند.

در این میان کارشناسان معتقدند که صادرات این محصولات با توجه به نیاز داخل بدون کم کاست انجام می شود و همین امر را دلیل گرانی ها عنوان می کنند حال این موضوع مطرح است که چرا در چنین شرایطی که کمبود محصولات موجب نوسانات قیمت می شود خالی شدن بازار داخلی به واسطه صادرات آن هم بی برنامه باید انجام گیرد؟

در این میان سودجویان که به دنبال هر بهانه ای می گردند تا بازار را متشنج تر کنند فرصت را غنیمت شمرده، تا با تاخت و تاز در سطح شهر محصولاتی را که در انبارها دارند به قیمت دلخواه عرضه کنند و با گرانفروشی و ایجاد بی نظمی و اختلال در بازار حکومت کنند.

لازم به ذکر است که مسئولان هم که یک سر دارند و هزار سودا گاهی اوقات فراموش می کنند که بر بازار نظارت داشته باشند و این موضوع در حالیست که ادامه این روند می تواند در سالیان دراز آفتی بر جان تولید میوه کشوربیندازد.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهار داشت: با وجود کاهش 10 درصدی قیمت میوه نسبت به سال گذشته، بیش ازپیش قدرت خرید مردم در بازار کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در واقع با محقق شدن قانون و عدم واردات بی رویه می توانیم از نگرانی کشاورزان و سرمایه گذاران در زمان برداشت جلوگیری نماییم زیرا با توجه به فراوانی و کیفیت محصول تنها واردات و قاچاق میوه موجب برهم خوردن تعادل بازار و ورود آفت و بیماری هایی به کشور خواهد شد.

نائب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به نوسانات برخی محصولات صیفی گفت: در حال حاضر قیمت محصولات صیفی اعم از خیارو گوجه گران نیست، اما میتوان گفت که نسبت به زمستان سال گذشته و تابستان تا حدودی قیمت ها نوسان داشته که این امر با توجه به تغییر فصل عادی است که همواره امید است با رسیدن محصول از چابهار و بوشهر بازار به روال عادی خود برگردد.

شادلو در ادامه بیان کرد: برای طرح های توسعه کشاورزی و افزایش تولید محصولات باید تمهیداتی اندیشیده شود چرا که در غیر اینصورت هر ساله دچار چالش هایی خواهیم شد و از طرفی با توجه به دستور افزایش بهره وری محصول باید برنامه ریزی جدی در صادرات صورت گیرد.

نباید فراموش کرد که بخش بزرگی از جامعه روستایی را کشاورزان تشکیل می دهند که به صرفه نبودن تولید می تواند زندگی این قشر زحمتکش را دچار آسیب های متعدد کند وحال در این میان لازم است از سایه نامهربانی واردات بی رویه که آفتی بر جان بازار محصولات داخل است و صادرات بی برنامه جلوگیری نماییم .

گفتنی است که در فصل سرما که بازار داخل با کمبود برخی محصولات صیفی مواجه شده،مسولان با صادرات بی برنامه این نوع محصولات تنها را راه برای تاخت و تاز دلالان در سطح شهر و نوسانات قیمت باز می گذارند.

برچسب ها: میوه ، قیمت میوه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: