May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۰۶۵
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
0
علی‌اصغر ریاضتی گفت: با احداث این دو تصفیه‌خانه افزون بر ٥٧ میلیون متر مکعب پسآب به روش خرید تضمینی، تولید می‌شود.
احداث دو تصفیه خانه در تهران سال آینده آغاز می‌شودپول‌نیوز- مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از آغاز احداث دو تصفیه خانه در منطقه لویزان و سرخه حصار تهران از سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، علی‌اصغر ریاضتی گفت: با احداث این دو تصفیه‌خانه افزون بر ٥٧ میلیون متر مکعب پسآب به روش خرید تضمینی، تولید می‌شود.

ریاضتی با اشاره به این که این دو پروژه به روش «ساخت، بهره برداری و واگذاری»(BOT) انجام می‌شود گفت: تصفیه‌خانه لویزان با ظرفیت تولید پسآب سالانه حدود ٢٠ میلیون مترمکعب، اعتباری افزون بر ١٠٤٢ میلیارد ریال را  برای احداث می‌طلبد. به همین دلیل به روش BOT فرآیند مناقصه عمومی برای مشخص شدن پیمان‌کاردر حال انجام است.

او عنوان کرد: پس از اتمام فرایند مناقصه، در مدت ٣٦ ماه پیمان‌کار باید به احداث تصفیه‌خانه لویزان اقدام کند و پس از بهره برداری کامل، شرکت فاضلاب تهران مکلف به خرید تضمینی پسآب به مدت ٢٥ سال است.

ریاضتی افزود: پیمان‌کار موظف است، پس از ٢٥ سال، اصلاحات و به روزرسانی فرایندها در طول اجرای طرح را  انجام  دهد و پروژه را دوباره به شرکت فاضلاب تهران واگذار کند.

او ادامه داد: آب و فاضلاب با روش خرید تضمینی، پسآب خریداری شده را به شهرداری‌ها برای آب‌یاری فضاهای سبز تهران به فروش می‌رساند. البته نباید «پسآب» را با «فاضلاب خام» یکی تلقی کنیم؛ زیرا فاضلاب خام پس از ورود به تصفیه‌خانه به پسآب تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با بیان این که هم‌اکنون این مناقصه درحال انجام است افزود: یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرا به روش BOT احداث تصفیه‌خانه سرخه حصار است.

او افزود: ظرفیت تولید پسآب تصفیه‌خانه ٥٧ میلیون مترمکعب و ارزش طرح رقمی بیش از ١٤٠٢ میلیارد ریال، برآورد شده است.

ریاضتی اظهار داشت: این تصفیه‌خانه نیز باید در مدت ٣٦ ماه ازسوی پیمان‌کار به پایان برسد و پس از طی ٢٥ سال از زمان بهره‌برداری، تمام تاسیسات به شرکت فاضلاب تهران بازگشت شود. همچنین طی این مدت خرید تضمینی پسآب همانند تصفیه‌خانه لویزان انجام می‌شود.

گفتنی است قراردادهای BOT یا «ساخت، بهره‌برداری و انتقال» به قراردادهایی گفته می‌شود که در آن شرکت یا شرکت‌هایی در قبال امتیازاتی به اجرای پروژه‌های سنگین از نظر مالی اقدام می‌کنند و پس از این که مدت محدودی پروژه را اجرا می‌کنند و بهره می‌برند، پروژه را به گونه‌‌ای که امکان فعالیت کامل داشته باشند، بلاعوض به طرف دیگر که به طورمعمول دولت‌ها یا شرکت های وابسته به دولت هستند، انتقال می‌دهند. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: