کد خبر: ۱۶۵۲۴۵
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
0
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: از جمله اقدامات انجام شده برای توسعه صنعت فرش ایرانی، بررسی و شناسایی بازارهای جهانی است و در همین راستا ارتباط با بازار چین اتفاقات خوبی را نوید می‌دهد.
پول‌نیوز- امیرهوشنگ طیبی‌نژاد دوشنبه شب در سومین همایش گره طلایی (تجلیل از مرحوم استاد رشتی زاده و چهره‌های ماندگار فرش دستباف قم) که در سالن همایش های غدیر برگزار شد گفت: مدت‌هاست که اقتصادمان دچار رکود شده اما وجود فعالیت‌های تولیدی همچون فرش بافی نوید رونق دوباره اقتصاد را به ما می‌دهد بنابراین مسئولین باید در راستای تقویت این حوزه تلاش کنند.

وی با تاکید بر لزوم رها کردن برخی از سنت‌های ناپسند در عرصه فرش بافی تصریح کرد: در گذشته مسائلی در بازار فرش دیده می‌شد که دون شأن این هنر ارزشمند بود به عنوان مثال هیچ معیار ثابتی برای قیمت فرش وجود نداشت و همواره بین بافنده، تولید کننده و خریدار اختلاف پیش می‌آمد که به لطف خدا این مسئله با تشکیل شورای حل اختلاف صنف فرش فروشان حل شد و این اتفاق بیانگر این است که باید برخی از سنت‌های ناپسند گذشته را کنار بگذاریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به شناسنامه‌دار کردن فرش‌های دستباف ابراز کرد: در گذشته فرش بافی از ترس لو رفتن طرح و نقشه به صورت پنهانی انجام می‌شد و این سبب ایجاد زحمت برای فرش بافان بود اما امروز که به لطف مرکز ملی فرش ایران، پروژه شناسنامه‌دار کردن فرش دست باف آغاز شده بافندگان می‌توانند به راحتی و با آسودگی خاطر فرش‌های خود را عرضه کنند.

وی فرش بافی را یک صنعت کاملا بومی توصیف کرد و گفت: فرش بافی اثبات توان داخلی است چون از تولید نخ آن گرفته تا بافتن کامل در داخل کشور اجرا می‌شود.

طیبی‌نژاد تصریح کرد: از جمله اقدامات ما برای توسعه این صنعت بررسی و شناسایی بازارهای جهانی است تا فضا برای صادرات فرش ایرانی گسترده شود و در همین راستا ارتباط با بازار کشور چین اتفاقات خوبی را رئیس مرکز ملی فرش ایران می‌دهد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا فروش فرش ایرانی را از حالت انحصاری داخلی خارج کنیم و با توسعه صادرات آن را به بازارهای دنیا عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم ابراز کرد: ما از تمام فعالان عرصه هنر فرش می‌خواهیم که یک قدم به جلو بیایند و تلاش‌هایشان را بیشتر کنند تا شاهد روزهای خوبی برای این هنر و صنعت باشیم.
منبع: فارس
برچسب ها: صادرات ، فرش دستباف ، چین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: