May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۳۳۶
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
0
محمدرضا مروجی با بیان این که هفته گذشته کار کارشناسی و تصویب این افزایش سرمایه در بانک مرکزی انجام شد، امیدواریم این هفته این امر به موسسه ابلاغ گردد.
موافقت بانک مرکزی برای افزایش سرمایه موسسه عسکریهپول‌نیوز- قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه گفت: بانک مرکزی با افزایش سرمایه موسسه اعتباری عسکریه موافقت کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، محمدرضا مروجی با بیان این که هفته گذشته کار کارشناسی و تصویب این افزایش سرمایه در بانک مرکزی انجام شد، امیدواریم این هفته این امر به موسسه ابلاغ گردد.

وی ادامه داد: با این افزایش سرمایه، راه برای تبدیل موسسه اعتباری عسکریه به بانک نیز باز خواهد شد و انشاا... با انجام امور قانونی دیگر این مهم بزودی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه منابع مالی موسسه از بسیاری از بانک ها بیشتر است، گفت: با همت سپرده گذاران و تلاش خدوم موسسه هم اینکه 320 شعبه در حال فعالیت در سراسری کشور داریم.

قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه سرمایه موسسه را پس از این مرحله شش هزار و 600 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: یکی از پارامترهای مهم بانک مرکزی در تصمیم گیری ها نسبت دارایی به سرمایه پایه است که این رقم در عسکریه 75 درصد است.

مروجی اضافه کرد: پس از طرح پذیرش موسسه در هیات پذیرش بورس به زودی سهام موسسه در هیات پذیرش بورس بزودی سهام موسسه در فرابورس قابل خرید و فروش خواهد شد و مقدمات برای ورودمان به بازار دوم فراهم شده است.

وی ادامه داد: با انجام این روند انشاا.. سهامداران بزودی می توانند براحتی سهام خود را در فرابورس دادوستد کنند.

قائم مقام موسسه اعتباری عسکریه با اشاره به اینکه هم اکنون سهام موسسه عسکریه در بازار پایه و توافقی قابل خرید و فروش است خاطرنشان کرد: موسسه عسکریه همواره تلاش کرده در مسیبر قانونی حرکت کند.

 مروجی بیان داشت: در سال 88 میزان سرمایه مورد نیاز برای اخذ مجوز موسسه 150 میلیارد تومان بود که پس از تامین این میزان سرمایه با آغاز روند بررسی پرونده در بانک مرکزی قانون افزایش سرمایه موسسات به 300 میلیارد تومان اجرایی شد و اکنون نیز با تصویب بانک مرکزی این میزان به نزدیک 660 میلیارد تومان خواهد رسید و بنا داریم سرمایه موسسه را تا 10 هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

وی همچنین درخصوص نام جدید موسسه نیز گفت: پس از فراخوان مردمی برای انتخاب نام جدید موسسه، اسامی زیادی از سوی مردم پیشنهاد شد که پس از چند مرحله داوری، چندین نام به هیات مدیره پیشنهاد شد.

وی افزود: در نظر داریم پس از تسهیل هیات مدیره در روز 17 ربیع الاول همزمان با میلاد حضرت رسول(ص) از نام جدید پرده برداری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تبدیل این موسسه به بانک گفت: با تایید افزایش سرمایه موسسه در بانک مرکزی، به زودی امکان دادو ستد عسکریه  در فرابورس فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با طی مراحل قانون هرچه سریع تر فرایند تبدیل موسسه به بانک نیز انجام شود.

قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری عسکریه درخصوص برجام و تاثیرات آن بر وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت: با لغو تحریم ها، سرمایه گذاری خارجی در بانک های ایران رونق میگیرد.

محمدرضا مروجی افزود: در دوره پسا برجام سرمایه گذاران خارجی تمایل زیادی برای حضور در بازارهای از خود نشان داده اند در این راستا پیش بینی می شود بعد از لغو تحریم ها اتفاقات خوبی در ایم حوزه بیفتد.

وی ادامه داد سرمایه گذاران خارجی با حضور در موسسات مالی ایران بهتر سرمایه شان را تضمین می کنند و برای همین این رقبت در آنها بسیار زیاد است.

مروجی تاکید کرد باید برنامه ریزی صحیحی در سطح کلان کشور برای استفاده بهینه از این فرصت صورت گیرد تا این پول ها در جاهایی که واقعا مورد نیاز کشور  است هزینه شود.

وی به تمایل بانک های اروپایی برای شراکت با بانک ها و موسسات اعتباری ایران اشاره کرد و گفت: هرچه سرمایه گذاری خارجی بیشتری در کشور انجام شود هم تورم را پوشش می دهد و هم در ایجاد اشتغال و افزایش تولید موثر خواهد شد.

مروجی درخصوص پیگیری های موسسه عسکریه برای هریک مشکل سپرده گذاران میزان نیز گفت: متاسفانه تا زمانی که موسسات اعتباری غیر مجاز وجود دارند این مشکلات ادامه خواهد داشت لذا به همه موسسات اعتباری توصیه می کنم حتما مجوز های لازم را از بانک مرکزی بگیرند.

وی ادامه داد: ما به بانک مرکزی پیشنهادی دادیم که روش های پرداخت پول سپرده گذاران در بانک لحاظ شده و مذاکرات مفصلی انجام شد ولی سرانجام نتیجه آن شد که بانک صادرات به دلیل آنکه از قبل نیز اعلام شده بود ماموریت را انجام دهد.

رییس هیات مدیره موسسه عسکریه با بیان اینکه موسسات غیرمجاز حدود 15درصد بازار مالی کشور را در اختیار دارند گفت: بانک مرکزی با موسسات همکاری خوبی برای گرفتن مجوزها دارد اما بعضا موسسات تمایلی به همکاری در این راستا ندارند .

وی ادامه داد: مجوز دار شدن موسسات یک پوشش مطمعن برای سپرده گذاران ایجاد می کند چون می توانند هم از پول های در اختیار بانک مرکزی استفاده کنند و هو از بازار بین بانکی برای تامین نقدینگی بهره گیری نمایند.

محمدرضا مروجی تاکید کرد: مسلما هجوم مردم برای دریافت سپرده هایشان باعث ایجاد مشکل برای موسسات غیرمجاز مکی شوند  زیرا آنها حداکثر 30 درصد پول مردم را نگه داری می کنند و مابقی باید در  بخش های مختلف سرمایه گذاری کنند تا بتوانند سو.د وجوه مردم را پرداخت نمایند.

وی مشکلات ایجاد شده برای میزان را باعث بی اطمینان مردم در استان دانست و گفت: این موضوع به نظام بانکی کشورمان لطمه می زند و همه بانکها و موسسات دارای مجوز را هم با کاهش منابع مواجه می کند.

مروجی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال این است که نظارت خود را بر بازار مالی کشور کامل کند گفت: بایستی توسعه این نظارت روندی را طی کند تا به جای مدیران موسسات غیر مجاز ، سپرده گذاران لطمه نخورند.

وی به صدور مجوزهای تعاونی های اعتبار از سوی وزارت تعاون اشاره کرد و گفت: حرکتی که در گذشته به نادرست انجام شده را مردم نباید پاسخ دهند چون در هر صورت به اعتبار مجوز دریافتی آنها پول شان را در این موسسات سپرده کرده و این که حالا یکباره با تغییر قانون همه را فاقد مجوز بدانیم عملا مشکل مردم را اضافه کرده ایم.

مروجی درخصوص مشکل پدیده گفت : در قضییه پدیده مردم پولشان را در یک پروژه عمرانی سرمایه گذاری کرده اند و آن طور که اعلام شده طراز پدیده هم مثبت است پس نگرانی برای از بین رفتن پول مردم وجود ندارد.

وی افزود : برای حل مشکل نقدینگی پدیده نیز پیشنهاد این است هرچه زودتر در فرابورس پذیرفته شده تا بتوانند با واگذاری سهام غیر از سهام واگذار شده به یک قیمت منصفانه سهامدارانی که زیان دیده اند جبران شود در این راه در صورتی که مسئولین اجازه دهند شرکتهای سرمایه گذاری بانکها نیز سهام پدیده را خریدار و در یک زمان معقول به فروش برسانند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: