May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۳۳۷
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
0
قاره آفریقا به عنوان بستری عالی برای تجارت در این حوزه مد نظر قرار گرفته است. بازاری که در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داشته و هر روز ظرفیت فعالیت تجاری در حوزه تلفن همراه در آن افزایش می یابد.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی- بازار تلفن همراه بویژه از نوع هوشمند آن در معادلات اقتصادی روز یکی از عظیم ترین گردش های مالی را به خود اختصاص داده است. سود حاصل از این تجارت آنچنان بالا و البته تضمین شده است که میل و اشتیاق عجیبی را برای تولید ایجاد کرده است. از این رو شاهد هستیم هر روز یک کمپانی جدید پا به میدان نهاده و خلاقیت های خود را در راستای ارائه محصول متفاوت و تصاحب سهم بیشتری از بازار به کار می گیرد.

در این میان کمپانی های چینی را حقیقتا می توان پرچمدار حجم تولید دانست. هر چند تولید زیاد در بسیاری تجارب هم رده با بحران کیفیت بوده اما در میان چینی های تولید کننده تلفن همراه کمپانی هایی مانند واوی، شائومی، زد تی ایی، اوپو و ... حضور دارند که محصولاتی در کلاس اول جهانی را روانه بازار می کنند.

با این تفاسیر انتخاب بازار هدف و تلاش برای جذب مشتری به یکی از اولویت های تولیدکنندگان مبدل می شود. از این رو شناسایی بازارها با پتانسیل بالا اهمیت ویژه ای می یابد. اما این بازارهای هدف چه نقاطی می توانند باشند؟ علاوه بر حضور در بازارهای مهمی چون اروپا یا آسیا؛ برخی نقاط بصورت خاص مدنظر قرار دارند مثلا بازار هند که یکی از مستعدترین اهداف برای فروش بالای کمپانی های تلفن همراه چینی است. از سوی دیگر قاره آفریقا نیز به عنوان بستری عالی برای تجارت در این حوزه مد نظر قرار گرفته است. بازاری که در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داشته و هر روز ظرفیت فعالیت تجاری در حوزه تلفن همراه در آن افزایش می یابد.

از این رو در نظر داریم طی مجموعه ای از مطالب نگاهی به حضور کمپانی های مطرح چینی در بازارهای مختلف آفریقایی داشته باشیم. برای امروز راهی کنیا خواهیم شد و با برترین ارائه دهنگان تلفن همراه هوشمند چینی در کنیا آشنا خواهیم شد.

1. واوی

از سال 2010 در بازار کنیا حضور دارد و محصولاتی از 60 تا 681 دلار را در این بازار عرضه می کند.

2. تکنو

تولیدکننده جینی است که محصولات آن در کشور چین به عرضه نمی شوند و بطور اختصاصی برای بازار آفریقا تولید دارد. محصولات این برند بعضا کمتر از 30 دلار قیمت دارند.

3. اینفینیکس

2 سال پیش وارد بازار تلفن همراه کنیا شده است و در رده محصولات ارزان و گران قیمت فعالیت خوبی دارد.

4. اوپو

این برند نامدار چینی محصولات خود را از 98 دلار در بازار کنیا ارائه می کند.

5. لنوو

این کمپانی مشهور در ماه اکتبر تلفن هوشمند نسل چهارمی به قیمت 50 دلار را در بازار عرضه کرد که بدین ترتیب رکوردار ارزان ترین تلفن 4 جی در بازار تلفن همراه کنیا شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: