May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۶۱۳
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
0
حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۷۵ هزار تن عسل در کشور تولید و حدود ۵ هزار تن از آن صادر شد.
پول‌نیوز- معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با آموزش و افزایش سطح آگاهی زنبورداران تولید ژله رویال (غذای ملکه زنبور عسل) افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر سرانه تولید عسل در کشور ۹۵۰ گرم است.

حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۷۵ هزار تن عسل در کشور تولید و حدود ۵ هزار تن از آن صادر شد.

وی با بیان اینکه سرانه تولید عسل در ایران حدود ۹۵۰ گرم است، افزود: در حالی که سرانه مصرف عسل در دنیا حدود ۲۵۰ گرم است، سرانه مصرف این ماده ارزشمند در کشور ۹۵۰ گرم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد برنامه تولید ژله رویال (غذای ملکه زنبور عسل) در کشور که ماده‌ای با ارزش و خواص درمانی فراوان است، اظهار داشت: ژله رویال یکی از محصولات جانبی است که در کنار تولید عسل توسط زنبور عسل از هر کندو بدست می‌آید.

وی افزود: در حال حاضر میزان تولید این ماده از هر کندو بسیار کم و حدود ۷ تا ۸ گرم است، اما در تلاش هستیم، تا با مطالعه و آموزش میزان تولید آن را افزایش دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات زنبورداران برای تولید ژله رویال نشستی با زنبورداران برگزار شده و در تلاش هستیم تا با کسب دانش تولید این ماده از چینی‌ها میزان تولید ژله رویال را در کندوهای زنبورعسل افزایش دهیم.

براساس این گزارش: ژله رویال یک ماده ارزشمند با خواص غذایی و درمانی است که زنبورهای عسل به عنوان غذای ملکه آن را تولید می‌کنند.

این ماده ارزشمند کاربردهای فراوانی در صنایع غذایی و صنعت دارد، اما از آنجا که تولید آن در هر کندو حدود ۷ یا ۸ گرم است، نیاز داخلی به آن از طریق واردات تأمین می‌شود.

در هر کندوی زنبورعسل چینی‌ها ۱۲ کیلو ژله رویال به دست می‌آورند.

این ماده بسیار گران قیمت است و در صورت افزایش تولید، برای کشور بسیار ارز آور خواهد بود.
منبع: فارس
برچسب ها: عسل ، ایران ، جهادکشاورزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: