کد خبر: ۱۶۶۳۰۷
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
0
"آنالیست دی" (Analyst Day) رویه‌ای مهم و تازه در بورس‌های بزرگ دنیا است و در بازار سرمایه ایران هم از سال گذشته چنین نشست‌هایی با همکاری کانون کارگزاران و شرکت بورس برگزار شده است و این اولین بار است که یک بانک اقدام به برگزاری آنالیست دی می‌کند.
بانک خاورمیانه پول‌نیوز- بانک خاورمیانه که اواخر سال 93 از فرابورس به بورس منتقل شده، اولین"آنالیست دی" بانک‌های بورسی را با همکاری کانون کارگزاران و شرکت بورس برگزار کرد. جمعی از کارگزاران و کارشناسان با مدیران ارشد بانک خاورمیانه جلسه‌ای تحلیلی برگزار کردند که طی آن ضمن اطلاع از پیشینه و استراتژی، برنامه‌های اجرایی، بررسی صورت‌های مالی و آخرین وضعیت بانک، سوالات متعددی را مطرح کردند تا با آشنایی بیشتر از کیفیت عملکرد بانک بهتر از گذشته قادر به تصمیم‌گیری در زمینه معاملات سهام بانک خاورمیانه در بورس باشند. در ابتداي اين نشست دكتر پرویز عقيلي، مدیرعامل بانک ضمن سخنان كوتاهي به ميهمانان خوش‌آمد گفت و ابراز اميدواري كرد برگزاری اين نشست‌ها بتواند به رونق هرچه بيشتر بازار بورس و آشنايي شركت‌هاي كارگزاري با بنگاه‌هاي موفق كمك كند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دكتر حسيني‌مقدم مدير امور ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تهران از بانك خاورميانه به‌خاطر برگزاري اين نشست تشكر و در مورد دلایل برگزاری جلسه تحلیل توضیحاتی ارائه كرد. در ادامه آقاي جوادي؛ قائم‌مقام مديرعامل بانك خاورميانه در گزارشي به روند تاسيس بانك خاورميانه از ابتدا تا كنون و پيشرفت‌هاي بانك، اشاره كرد.

سپس آقاي نورمحمدي معاون مديرعامل در امور مالي آمارهايي را در مورد وضعيت مالي بانك و رويه‌هاي معمول براي پايش سود و زيان بيان كرد. وي با ارایه جدول‌‎هایی از آخرین صورت‌های مالی و موارد مهم قابل مقایسه با 16 بانک ديگر، رتبه بانک خاورمیانه را در بازده سرمايه رتبه دهم با 21 درصد، در بازده دارایی‌ها رتبه دوم با 3/3 درصد، در نرخ رشد تسهیلات رتبه دوم با 62 درصد و در نسبت مطالبات غیرجاری به کل مطالبات، رتبه دوم اعلام کرد. آقاي دكتر بينا؛ مدير ريسك بانك خاورميانه نیز توضيحاتي در مورد كميته بازل و الزامات بازل 3 و اجراي آن در بانك ها ارائه كرد.

در ادامه نشست آقاي دكتر عقيلي در پاسخ به سوالات حاضران ضمن اشاره به لغو بسياري از تحريم‌ها از اواسط دي‌ماه ابراز اميدواري كرد اين امر سبب رونق در بازار بورس شود. او همچنين با اشاره به كاهش بيش از 25 درصدي تورم تاكيد كرد كه نرخ تورم در بسياري از كشورها بين 1 تا 2 درصد است و ما بايد نرخ تورم را تا اين ميزان كاهش دهيم تا شاهد يك رونق واقعي باشيم. او ضمن تاكيد بر رعايت قوانين و دستورا‌لعمل‌هاي بانك مركزي از سوي بانك خاورميانه بر تهيه يك قانون ورشكستگي متناسب با شرایط اقتصادی ایران تاكيد كرد.

"آنالیست دی" (Analyst Day)  رویه‌ای مهم و تازه در بورس‌های بزرگ دنیا است و در بازار سرمایه ایران هم  از سال گذشته چنین  نشست‌هایی با همکاری کانون کارگزاران و شرکت بورس برگزار شده است و این اولین بار است که یک بانک اقدام به برگزاری آنالیست دی می‌کند. در آنالیست دی به منظور افزایش شفافیت در بازار سرمایه، برگزاری سالانه حداقل یک جلسه با تحلیل‌گران ضروری است. این اقدام به روشن‌تر شدن صورت‌های مالی و فضای کسب‌وکار شرکت برای جامعه سرمایه‌گذاری کمک خواهد بود. این راهی است که دنیا برای افزایش شفافیت در بازار اوراق بهادار می‌پیماید و این جلسات طی سال‌های اخیر در بسیاری از بورس‌های دنیا الزامی شده است.

نشست با تحلیلگران یکی از متداول‌ترین سیستم‌های برقراری ارتباط و مورد انتظارترین آن است و شرکت‌ها در این نشست جزئیات بیشتری از عملکرد مالی خود ارائه می‌کنند. این نشست ها توسط بیشتر شرکت‌های بزرگ برگزار می‌شود.

جلسه تحلیلی بانک خاورمیانه روز چهارشنبه 25 آذر با حضور مدیران سازمان بورس، تحلیلگران بورسی و نمایندگان شرکت های کارگزاری در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: