May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۶۳۹۴
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
0
یوسفی گفت: در روش دوم نیز کتاب و بسته آموزشی و یک میلیون و 340 هزار تومان وجه نقد به فرد بی سواد می دهیم که در مراکز نهضت سواد آموزی با سواد شود.
پول‌نیوز- مدیر سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: به افراد بی سوادی که بخواهند باسواد شوند بسته آموزشی رایگان و پول اهدا می شود.

رمضان یوسفی شامگاه شنبه در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان کردستان در سنندج با اعلام اینکه به دو روش به دنبال باسواد کردن افراد بی سواد هستیم افزود: در روش اول کتاب، بسته آموزشی و شش میلیون و 700 میلیون ریال به فرد بی سواد پرداخت می شود تا در منزل باسواد شود.

وی گفت: در روش دوم نیز کتاب و بسته آموزشی و یک میلیون و 340 هزار تومان وجه نقد به فرد بی سواد می دهیم که در مراکز نهضت سواد آموزی با سواد شود.

یروسفی اظهار کرد: برابر برنامه شتاب بخشی و در افق چهار ساله، 70 هزار بی سواد بین 10 تا 49 ساله جامعه هدف استان باید زیر پوشش برنامه های سواد آموزی قرار گیرند که سهم امسال، باسواد کردن 23 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه افراد بی سواد را در استان شناسایی کرده ایم گفت: مشکل اصلی برای باسوادی این افراد این است که کلاس نمی آیند.

مدیر سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان جامعه هدف باسوادی را گروه سنی 10تا 49 سال که در توسعه کشور تاثیرگذار هستند دانست و گفت: سطح بی سوادی در استان کردستان بالا است و 63درصد بی سوادان استان در پنج شهرستان ساکن هستند.

یوسفی حواشی شهرها را دارای بیشترین تعداد بی سواد دانست و گفت: سنندج، مریوان و بانه بیشترین تعداد بی سواد را در استان دارند.

به گفته او دو سوم بی سوادان استان از میان بانوان هستند.

مدیر نهضت سواد آموزی کردستان در ادامه به پنجم دی ماه سالروز تشکیل سازمان نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: تلاش برای باسوادی افراد بی سواد با توجه به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) وظیفه تمام مسوولان است.

یوسفی به برگزاری ویژه برنامه هایی به مناسبت هفته سواد آموزی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: انتظار داریم همه مسوولان و مردم در جهت باسوادی افراد بی سواد سازمان آموزش و پرورش را کمک کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: