April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۷۵۰۷
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
0
رستمی ادامه داد: در روزهای برفی اخیر تهران نیز دو شرکت هندلینگ مسوول یخ زدایی در مهرآباد بدون هیچ مشکلی کار خود را انجام دادند و هیچ هواپیمایی به دلیل مشکل در فرایند یخ زدایی متوقف نشد، بلکه دلیل اصلی تاخیرها کاهش دید خلبان در فضای برفی بود که در هوای زمستانی امری طبیعی است و پس از رفع آن پروازها طبق برنامه انجام شدند.
پول‌نیوز- مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد: در هوای برفی دامنه دید خلبان کاهش می‌یابد و به همین دلیل وقتی چند هواپیما در زمان مقرر نمی توانند پرواز کنند، صفی از پروازها شکل می‌گیرد و این ترافیک به تاخیر در دیگر برنامه منجر می‌شود.

چند هفته قبل و به دنبال بارش نسبتا سنگین برف و باران در تهران، برنامه های پروازی دو فرودگاه اصلی پایتخت با تاخیرهای چند ساعته مواجه شدند و به گواه مسافران حاضر در فرودگاه صف طولانی هواپیماها که در انتظار پرواز قرار داشتند و باید مراحل یخ زدایی (دی آیس) را طی می‌کردند عامل اصلی این تاخیرها بوده است، موضوعی که مدیرکل فرودگاه مهرآباد آن را رد می‌کند.

علی رستمی در گفت و گویی اظهار کرد: در حال حاضر در فرودگاه مهرآباد دو نقطه مجزا به فرایند یخ زدایی هواپیماها اختصاص پیدا کرده و با توجه به فرایند خاص و فضایی که باید به آن اختصاص داد، این دو محیط کاملا جوابگوی نیاز فرودگاه هستند.

وی ادامه داد: در روزهای برفی اخیر تهران نیز دو شرکت هندلینگ مسوول یخ زدایی در مهرآباد بدون هیچ مشکلی کار خود را انجام دادند و هیچ هواپیمایی به دلیل مشکل در فرایند یخ زدایی متوقف نشد، بلکه دلیل اصلی تاخیرها کاهش دید خلبان در فضای برفی بود که در هوای زمستانی امری طبیعی است و پس از رفع آن پروازها طبق برنامه انجام شدند.

اظهارات رستمی درحالی مطرح می‌شود که با ازسرگیری امکان پرواز هواپیماها از ساعت 10 صبح مسافران برخی مسیرها سوار هواپیما شدند، اما به دلیل حضور در صف فرایند یخ‌زدایی پرواز تا ساعت 14 انجام نشد. دلیل معطلی پرواز نیز بارها از سوی مسئولان کادرپرواز، حضور در صف هواپیماها برای انجام عملیات یخ‌زدایی اعلام شد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره فضای اپرون (پارکینگ) هواپیماها در مهرآباد و لزوم مسقف بودن آن نیز گفت: این موضوع در هیچ جای جهان مرسوم نیست که ایرلاینی برای هواپیماهای در حال تردد خود که در طول روز تنها چند ساعت استراحت دارند پارکینگ مسقف بسازد، زیرا این امر هم هزینه‌ای بی دلیل خواهد بود و هم با تردد مداوم هواپیماها از نظر ایمنی تایید نمی‌شود.

رستمی ادامه داد: در مهرآباد نیز جز هواپیماهایی که برای مدتی طولانی پرواز ندارند، دیگر هواپیماها در اپرون استاندارد قرار می‌گیرند و اینکه یخ زدگی بدنه هواپیما یا نشستن برف بر روی آن باعث ایجاد تاخیر شده باشد به هیچ عنوان صحت ندارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: