April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۸۲۹۱
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
0
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه از سال 2007 تا 2014 حجم مبادلات بین 160 تا 170 میلیون دلار بوده امیدواریم با آغاز برجام حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش یابد.
حجم مبادلات تجاری ایران و دانمارک افزایش می‌یابدپول‌نیوز- مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و دانمارک اظهار داشت: دانمارک با ایران سابقه دیرینه در بخش‌های مختلف از جمله احداث راه آهن و جاده‌‎سازی داشته به طوری که در 50 سال پیش نخستین کارخانه شیر توسط متخصصان دانمارکی در ایران تأسیس شد.

وی تصریح کرد: در دهه 90 ایران، با توجه به همکاری‌های گسترده با دانمارک توانست کارخانه پنیر را در کشور راه‌اندازی نماید که امروزه نه تنها نیاز داخلی را تأمین می‌کند بلکه به عنوان صادرکننده محصولات لبنی در کشورهای منطقه است.

خوانساری افزود: علاوه بر کارخانه لبنیات احداث کارخانه سیمان، پتروشیمی و داروسازی و تولید هورمون رشد و انسولین با این کشور همکاری داشته است.

خوانساری ادامه داد: در زمینه همکاری‌های شیمیایی و ماشین‌آلات و وسایل الکتریکی نیز همکاری‌های خود را توسعه خواهیم داد با وجود این همه ظرفیت‌ها متأسفانه حجم مبادلات تجاری با دانمارک بسیار پایین بوده تا جایی که در بین سال‌های 2007 تا 2014، حجم تجارت 160 تا 170 میلیون دلار در نوسان بوده است که دلیل اصلی آن به تحریم‌ها و موانع بانکی برمی‌گردد.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: امیدواریم با ورود هیأت‎های تجاری دانمارکی و نیز گشایش برجام حجم مبادلات ایران با این کشور روند افزایشی پیدا کند.

وی ادامه داد: ایران علاوه بر فعالیت‌های تجاری در بخش‌های صنایع و بازرگانی جاذبه‌های گردشگری و توریستی مناسبی دارد که با توجه به اینکه ایران باسابقه‌ترین و با تمدن‌ترین کشور از نظر توریسم در دنیا و خاورمیانه شناخته شده است می‌تواند بستر مناسبی برای مبادله توریسم و گردشگر باشد.

خوانساری گفت: ایران با 80 میلیون جمعیت و نیز با همسایگی 15 کشور می‌تواند به 300 میلیون جمعیت ارائه خدمات دهد چرا که این کشور از نظر ذخایر نفت و گاز و معادن پتانسیل‌های قوی دارد که ایجاد تبادلات تجاری می‌تواند به ثبات و امنیت در منطقه منجر شود.

وی ادامه داد: دانمارک نیز با توجه به اینکه از نظر علم و فناوری و زیربنایی بسترهای مناسبی دارد می‌تواند زمینه خوبی برای تجارت و بازرگانی با ایران به شمار آید بنابراین با برداشتن تحریم‌ها این زمینه فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم همکاری‌ها را توسعه دهیم بنابراین امیدواریم با برداشتن تحریم امکان افزایش حجم مبادلات تجاری را داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: