May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۹۰۲۵
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
0
از یک سال گذشته دفتری در وزارت امور اقتصاد و دارایی ایجاد و محاسبه بدهی ها آغاز شده است. بر اساس برآوردی که این دفتر از بدهی های دولت داشته است، یک‌هزار و 960 هزار میلیارد ریال بدهی دولت، یک‌هزار و 840 هزار میلیارد ریال بدهی شرکت های دولتی و یک‌هزار و 600 هزار میلیارد ریال بدهی شرکت ملی نفت (55 میلیارد دلار) است.
پول‌نیوز - وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده بدهی دولت و شرکت های دولتی به نظام بانکی کشور سه هزار و 800 هزار میلیارد ریال است.

علی طیب نیا روز دوشنبه در پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: بر اساس این برآوردها یک‌هزار و 960 هزار میلیارد ریال بدهی دولت، یک‌هزار و 840 هزار میلیارد ریال بدهی شرکت های دولتی و یک‌هزار و 600 هزار میلیارد ریال بدهی شرکت ملی نفت (55 میلیارد دلار) است.

وی گفت :تاکنون سازمانی بدهی دولت را آمارگیری نکرده بود و از یک سال گذشته دفتری در وزارت امور اقتصاد و دارایی ایجاد و محاسبه بدهی ها آغاز شده، البته هنوز رقم قطعی به دست نیامده و تنها برآوردی از بدهی های دولت انجام شده است.

براساس این گزارش ، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر مسئولان حاضر در این همایش هستند.

برچسب ها: بدهی دولت ، بانک‌ها
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: