کد خبر: ۱۶۹۲۱۳
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
0
معدن طلای نیکوئیه در تاکستان استان قزوین واقع شده و یکی از معادن جدید این ماده معدنی است که در انتظار شناخت برنده سرمایه‌گذار است.
پول‌نیوز- مدیرکل اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: برای اعلام نتیجه فراخوان معدن طلای نیکوییه منتظر لغو تحریم‌ها هستیم و مصوبه کنگره آمریکا تاثیری بر این بخش ندارد.

علی اصغرزاده درباره نتیجه فراخوان واگذاری معدن طلای نیکوییه به بخش خصوصی اظهارکرد: فراخوان انجام شده، شرکت‌ها آمده‌اند و درخواست خود را نیز مطرح کرده‌اند اما ایمیدرو دست نگه داشته و هنوز نتیجه را اعلام نکرده است.

معدن طلای نیکوئیه در تاکستان استان قزوین واقع شده و یکی از معادن جدید این ماده معدنی است که در انتظار شناخت برنده سرمایه‌گذار است.

وی درباره دلیل عدم اعلام نتیجه فراخوان نیز ادامه داد: در حال حاضر منتظر لغو تحریم‌ها هستیم که گفته شده در این ماه اتفاق می‌افتد، چرا که اگر برنده این فراخوان یک شرکت خارجی باشد، مشکلی از بابت تحریم‌ها نداشته باشد و به سرعت کارش را آغاز کند.

مدیرکل اکتشاف ایمیدرو، در پاسخ به اینکه مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر حذف قانون لغو روادید در این کشور برای مسافران به ایران چه تاثیری می‌تواند بر رفتار شرکت‌های خارجی بگذارد، تصریح‌کرد: بعید است که مصوبه کنگره در این بحث بتواند خللی ایجاد کند، چرا که به هر حال تاکنون افرادی که می‌خواستند در این فراخوان شرکت کنند به ایران آمده‌اند و شاید این مورد بیشتر برای مسئولان رده بالای شرکت‌ها معضل باشد، نه در گروه‌های پایین شرکت.

وی با بیان اینکه معدن طلای نیکوییه یک محدوده اکتشافی دارای پروانه است، اظهارکرد: مساحت محدوده نیکوییه حدود 10 کیلومترمربع است و کارهای اولیه روی این محدوده انجام شده و به مرحله امید‌بخش رسیده‌ایم.

وی با اشاره به سیاست ایمیدرو درباره پهنه‌های اکتشافی اظهارکرد: در حال حاضر سیاست ما این است که بخش شناسایی و پی‌جوی پهنه‌ها را انجام دهیم و مراحل اکتشافات عمومی و تفصیلی را که دارای ریسک کمتر است با مشارکت بخش خصوصی ادامه دهیم.

اصغرزاده با بیان اینکه در حال حاضر میزان پهنه‌های اکتشافی کشور به 250هزار کیلومتر مربع رسیده است، گفت: برخی پهنه‌ها هنوز در مرحله شناسایی قرار دارند و برخی دیگر، مرحله شناسایی‌ را پشت سرگذاشته و وارد مرحله پی‌جویی شده‌اند.

به گفته وی درباره پهنه‌هایی که کار شناسایی تمام شده و نقاط امیدبخش آن‌ها معرفی شده‌اند، جلساتی در هفته گذشته و این هفته برای دریافت مجوز واگذاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده که اگر مجوزها داده شود، فراخوان‌ها نیز اعلام می‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: معدن طلا ، نیکوئیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: