کد خبر: ۱۶۹۸۷۹
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
0
سال نوی چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم چین به شمار می رود. شروع سال نو چینی در ماه بهمن و در فاصله 21 ژانویه تا 21 فوریه است.
پول‌نیوز- بسیاری از گردشگران که کشور چین را به عنوان مقصد ماجراجویی های خود انتخاب می کنند به نحوری برنامه ریزی دارند تا زمان برگزاری مراسم سال نوی چینی در این کشور باشند. برگزاری جشنواره ها و برنامه ها ی ویژه در ایام مذکور و همچنین بازارهای متنوع که انواع و اقسام کالاها را ارئه می دهند از جمله دلایل این انتخاب محسوب می شود.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، گفتنی است سال نوی چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم چین به شمار می رود. شروع سال نو چینی در ماه بهمن  و در فاصله 21 ژانویه تا 21 فوریه است.

چنانچه شما هم جز مسافران کشور اژدها در این ایام محسوب می شوید حتما یکی از چالش های بزرگ برایتان نوع غذاها و البته تنوع بالای پختنی های ویژه این مراسم خواهد بود. از این رو در مطلب امروز تصمیم دارم تا مطرح ترین خوراکی های مخصوص سال نو چینی را به شما معرفی کنیم.

دامپلینگز

این غذا در مناطق شمالی چین بسیار محبوب است همچنین در فستیوال های بهاری بسیار مورد توجه قرار دارد. روش های مختلفی برای طبخ آن وجود دارد مثلا برخی آشپزها آنرا بخارپز تهیه می کنندف برخی دیگر طی مراحای آنرا در روغن سرخ می کنند که این روش های متفاوت موجب شکل گیری طعم های متفاوتی نیز خواهدشد تقریبا چیزی شبیه راویولی را تجربه خواهید مرد. در تهیه آن از ماهی، گوشت، سبزیجات و ... استفاده می شود.

با طعم سال نو چینی! (+عکس)

با طعم سال نو چینی! (+عکس)
پن کیک بهاری

همزمان با آغاز بهار در تقویم چینیخوردن پن کیک های نازک از دیرباز در چین مرسوم بوده است. طعم شیرین آن به خوبی با سبزیجات مخلوط شده است.

با طعم سال نو چینی! (+عکس)

دامپلینگز شیرین

این نوع از دامپلینگز معمولا با شکر سفید ، پودر گل رز، کنجد، سس لوبیا شیرین شده، مغزها(آجیل) و رب انار تهیه می شود.

با طعم سال نو چینی! (+عکس)

کیک برنج

عمدا از برنج نرم تهیه می شود تا بتوان بدان شکل داد. خوردن این غذا در رسوم چینی همراه با شگون اعلام شده است. ژاپنی ها، کره ای ها و فیلیپینی ها نیز کیک برنج مخصوص خود را دارند.

با طعم سال نو چینی! (+عکس)
وونتون

شباهت زیادی به دامپلینگز دارد. روش های مختلفی برای پخت آن استفاده می شود. ممکن است به خوبی بخارپز شده یا آنکه مدتی قابل توجه در روغن داغ قرار داده شده باشد.

با طعم سال نو چینی! (+عکس)

شیرینی های ملون مانند

از ارزن و مالت تهیه شده و معولا به شکل ملون فرم داده می شوند. لزج و شیرین هستند.

با طعم سال نو چینی! (+عکس)

برنج و ارزن

شاید تصویر کنید ارزن غذای پرندگان است اما در چین ارزن را مانند برنج می پزند. این ماده منبع غنی آهن است. این غذا برای چینی ها سمبل طلا، نقره و مال فراوان در جشنواره های سال نوی چینی است.

با طعم سال نو چینی! (+عکس)

سوپ کی بائو

کی بائو در زبان چینی به مفهوم " هفت چیز گرانبها" است. سوپ کی بائو از 7 نوع سبزیجات و برنج استفاده می شود.

با طعم سال نو چینی! (+عکس)

سوپ وو گیوو

یکی ازغذهای سنتی چین است که از انواع ادویه های سنتی و لوبیای قرمز تهیه می شود.

با طعم سال نو چینی! (+عکس)
برچسب ها: چین ، گردشگران ، سال نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: