May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۰۵۳۲
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
0
گرامباو تصریح کرد: مدیریت آب مستلزم توجه به سه ضلع مثلث اطلاعات و پایش آمارها، بهداشت آب و مدیریت پساب ها و حفاظت و ثبات در برابر سیلاب هاست و همه این مسائل به هم پیوسته و در هم تنیده اند.
پول‌نیوز - عضو وزارت محیط زیست ایالت بایرن آلمان گفت: ایران با چالش های فراوانی در عرصه آب روبرو شده و رهایی از این همه مشکل دشوار اما ممکن است.

مارتین گرامباو، یکشنبه در کارگاه آموزشی مدیریت پایدار آب های زیرزمینی در محل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: برای مدیریت یکپارچه آب باید به سه مفهوم اساسی «تعریف آب» (به عنوان شرطی برای حیات کل کره زمین)، «گردش آب در یک چرخه بی پایان» و «آب به معنای اتصال دهنده همه موجودات» توجه کرد.

وی گفت: دولت ها به تنهایی قادر به مدیریت آب نیستند بلکه به کمک همه دستگاه ها و بخش ها و آحاد مردم نیاز دارند.

گرامباو تصریح کرد: مدیریت آب مستلزم توجه به سه ضلع مثلث اطلاعات و پایش آمارها، بهداشت آب و مدیریت پساب ها و حفاظت و ثبات در برابر سیلاب هاست و همه این مسائل به هم پیوسته و در هم تنیده اند.

وی ادامه داد: قوانین مربوط به مدیریت آب نیز باید شفاف و مشخص بوده و ضمانت اجرا داشته باشد.

لزوم درک اکولوژیکی در مدیریت منابع آبی

هانسن، یکی از اعضای شرکت آب شهر هامبورگ آلمان، در این کارگاه آموزشی بر لزوم درک اکولوژیک برای کاستن از فشار بر منابع آبی تاکید کرد.

وی از اعمال استانداردهای سختگیرانه به منظور مدیریت پایدار زیست محیطی آب در آلمان خبر داد و گفت: مدیران آبی این کشور شناخت جامعی از مسائل زیست محیطی دارند و افزون بر آن، موضوع آب به عنوان یک مساله اخلاقی در این کشور فرهنگ سازی شده است.

این مسئول آلمانی، از اعمال جریمه های سنگین و حتی زندانی کردن متخلفان برداشت غیرمجاز از منابع آبی خبر داد و افزود: کشاورزان آلمانی از یارانه برخوردارند که در صورت تخلف اینچنینی، یارانه هایشان قطع می شود.

وی ادامه داد: سهم و نقش سازمان های مردم نهاد (NGO) پس از پایان جنگ جهانی دوم در مدیریت آب این کشور همواره افزایش یافته است و امروز نیز در چارچوب بخشنامه های موجود، آرا و نظرات آنان گرفته می شود.

هانسن اضافه کرد: این سازمان ها با نقشی پررنگ در تصمیم های فرایندی و توسعه ای، بیشتر به مسائل آب های سطحی می پردازند و بر کیفیت آب، زندگی پرندگان و حیوانات و... نظارت دقیق دارند.

وی ادامه داد: برخی سمن ها نیز تخصصی عمل می کنند و استانداردهای زیادی به وجود آورده اند که بعضی از آنها به استاندارد ملی تبدیل می شود و برخی دیگر نیز با وجود غیررسمی بودن، مورد قبول عام و خاص قرار می گیرد.

دیروز (شنبه) «محمد حاج رسولی ها» مشاور وزیر نیرو، درباره حضور نمایندگانی از وزارت محیط زیست و برخی شرکت های آب کشور آلمان در این کارگاه با وجود تفاوت های اساسی در میزان بارش ها و مدیریت آب دو کشور، گفته بود: موضوع استفاده از شرکت های مردمی، آنقدر نو و تازه است که تقریبا هیچ سند بالادستی یا سند و مدارک علمی در این زمینه وجود ندارد و بر این اساس در تلاشیم از تجربه های همه کشورها استفاده کنیم.

به گفته وی، از تجربه آلمان در زمینه حوضه های آبریز استفاده می شود.

این کارگاه آموزشی امروز (یکشنبه) به کار خود پایان داد.

برچسب ها: چالش آب ، آب و فاضلاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: