کد خبر: ۱۷۰۵۳۵
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
0
پول‌نیوز - کشاورزان یونانی در اعتراض به طرح قانونی «اصلاحات در ساختار بیمه های تامین اجتماعی» که منجر به افزایش مالیات ها بر تولیدات کشاورزی خواهد شد، بزرگراه های این کشور را مسدود کردند.

اتحادیه سراسری کشاورزان یونان با انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت چپگرای یونان روز یکشنبه اعلام کرد: کشاورزان یونانی به نشانه مخالفت با طرح قانونی اصلاحات درساختار بیمه های تامین اجتماعی با تراکتورهای خود امروز بزرگراه های کشور را مسدود کردند و فردا نیز به این اعتراض خود ادامه می دهند.

این اتحادیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که کشاورزان برای چهار ساعت بزرگراه های یونان را مسدود کردند و فردا (دوشنبه) نیز به مدت چهار ساعت به عنوان هشدار به دولت، تمام بزرگراه های کشور را مسدود خواهند کرد.

در همین حال اداره پلیس راه و ترابری یونان نیز صبح یکشنبه با انتشار بیانیه ای تردد خودروها در تمام بزرگراه های این کشور را ممنوع اعلام کرد و از رانندگان خواست از سفر و حرکت از طریق بزرگراه های کشور تا انتشار اعلامیه بعدی خودداری کنند.

کشاورزان یونانی به طرح اصلاحات در بیمه های تامین اجتماعی و افزایش مالیات بر تولیدات خود معترض هستند. آنها طی مدت چند روز گذشته با هشدار های مکرر به دولت چپگرای یونان، ضمن مخالفت با طرح اصلاحات در ساختار بیمه های تامین اجتماعی اعلام کردند: طرح اصلاحات در ساختار بیمه های تامین اجتماعی که خواسته اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی است، منجر به کاهش بیش از پیش حقوق و مزایای بازنشستگان و افزایش مالیات ها بر تولیدات کشاورزان خواهد شد.

اتحادیه سراسری کشاورزان یونان نیز در بیانیه خود اعلام کرده است: طی مدت پنج سال گذشته حقوق و مزایای بازنشستگان بیش از 45 درصد کاهش یافته و مالیات ها نیز بر تولیدات کشاورزی افزوده شده است و این قشر از جامعه با اجرای طرح قانونی اصلاحات در ساختار بیمه های اجتماعی از بین خواهد رفت زیرا کشاورزان قادر به تامین هزینه های روزمره خود و خانواده هایشان نخواهند بود.

در همین حال، دیگر اقشار یونان نیز با طرح قانونی اصلاحات در ساختار بیمه های تامین اجتماعی مخالف هستند و پزشکان سراسر یونان نیز روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: به نشانه مخالفت با این طرح و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی توسط دولت چپگرای یونان تمام پزشکان کشور فردا ( دوشنبه) اعتصاب و دست از کار خواهند کشید.

دولت چپگرای سی ریزا قبل از برگزاری انتخبات عمومی در این کشور قول داده بود که نه تنها حقوق و مزایای کشاورزان ، کارگران و کارمندان کاهش داده نخواهد شد، بلکه برعکس حقوق و مزایای آنان افزایش خواهد یافت. اما حالا دولت چپگرای یونان تحت فشار اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی مجبور شده به وعده های خود عمل نکند و طرح قانونی اصلاحات درساختار بیمه های تامین اجتماعی را تهیه و بزودی به پارلمان این کشور برای تصویب ارائه کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: