May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
کد خبر: ۱۷۱۵۳۷
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
0
امروز با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پرواز آزمایشی یک فروند هواپیمای آنتونوف در فرودگاه منطقه آزاد ماکو انجام شد.
باند فرودگاه منطقه آزاد ماکو افتتاح شدپول‌نیوز- در دومین روز از دهه فجر پرواز آزمایشی در فرودگاه منطقه آزاد ماکو با حضور اکبر ترکان انجام شد و این فرودگاه به زودی آماده بهره برداری می‌شود.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز،  امروز با حضور اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پرواز آزمایشی یک فروند هواپیمای آنتونوف در فرودگاه منطقه آزاد ماکو انجام شد.

فرودگاه ماکو یکی از زیر ساخت‌های اساسی برای توسعه و رونق منطقه آزاد ماکو است که همزمان با استقرار سازمان منطقه آزاد، کلنگ این طرح به دست اکبر ترکان بر زمین خورد و هم اکنون پس از دو سال با تکمیل باند، آماده انجام پرواز است.

پیش ازاین قرار بود باند فرودگاه منطقه آزاد ماکو متناسب با نشست و برخاست هواپیمای فوکر 100 باشد که بر اساس نیازهای منطقه این باند برای هواپیمای ایرباس A320 باز طراحی شد.
پروژه احداث عوامل پروازی شامل ساخت بخشهای مختلف از جمله سطوح پروازی، شانه‌سازی باند، جاده گشت زنی، استریپ سازی و حصار کشی از خرداد ماه سال 93 آغاز شد.

برج مراقبت فرودگاه نیز دارای 33 متر ارتفاع از سطح زمین هم اکنون آماده بهره برداری است.
در این مراسم حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان را همراهی کردند. هم چنین با هماهنگی روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گروهی از عکاسان و خبرنگاران رسانه های گروهی به این منطقه سفر کردند و برنامه های اکبر ترکان را پوشش دادند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: