کد خبر: ۱۷۲۸۶۶
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
0
نخستین قطار حمل کالا از چین به تهران رسید، این قطار که کم و بیش از همان مسیرهای تاریخی کاروان ها عبور می کند، در ایران به قطار راه ابریشم شهرت یافته است.
پول‌نیوز - رادیو فرانسه گزارش داد: نخستین قطار حمل کالا از چین به تهران رسید، این قطار که کم و بیش از همان مسیرهای تاریخی کاروان ها عبور می کند، در ایران به قطار راه ابریشم شهرت یافته است.

شبکه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی دوشنبه شب در گزارشی به شرح زیر نوشت: برای راه اندازی این قطار، خط آهن جدیدی ساخته نشده، اما ایران و چین تصمیم گرفته اند که این مسیر را فعال کنند.

محسن پورسید آقایی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در مراسم ورود نخستین قطار از چین به ایران گفته که این قطار در مدت١٢روز از نزدیکی بندر شانگهای به تهران رسیده و روزانه به طور متوسط بیش از ٧٠٠ کیلومتر را طی کرده است.

او گوشزد کرده که مسیر دریایی شانگهای به بندرعباس و سپس حمل کالا از بندر عباس به تهران حداقل به سی روز وقت نیاز دارد.

فعلاً قرار است که این قطار ماهی یک بار وارد تهران شود و در آینده از طریق ایران به اروپا برود.

قطار از شرق چین به راه می افتد و بعد از عبور از قزاقستان و ترکمنستان، از مرز سرخس وارد خاک ایران می شود و مجموعاً بعد از طی بیش از ١٠هزار کیلومتر به ایستگاه راه آهن تهران می رسد.

چین برنامه های گسترده ای برای توسعۀ شبکۀ راه آهن خود دارد. خط آهن اصلی چین-اروپا از قزاقستان، روسیه و لهستان به آلمان و فرانسه و اسپانیا می رسد.

ورود قطار راه ابریشم کمتر از یک ماه بعد از سفر رییس جمهوری چین به ایران صورت می گیرد. تهران و پکن قصد دارند که حجم مبادلات خود را تا 10 سال دیگر بیش از ده برابر افزایش دهند.

شی جین پینگ، رییس جمهوری چین، ٢٨سپتامبر، در دیدار با حسن روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به توافق اتمی میان ایران و قدرت های جهانی بر تمایل و آمادگی کشورش برای افزایش همکاری با ایران در چارچوب کمیسیون مشترک تجاری تأکید کرده بود.

او توضیح داده بود که دو کشور می توانند از ظرفیت های موجود در سایر زمینه ها از جمله پروژه های راه سازی، راه آهن و انرژی با یکدیگر همکاری کنند.

رادیو فرانسه در پایان افزود: رییس جمهوری ایران نیز با بیان اینکه ایران و چین می توانند در زمینه انرژی هم قراردادهای بلندمدتی با یکدیگر داشته باشند، گفته بود که ایران آماده مشارکت در طرح مهم چین برای جاده ابریشم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: