May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۲۹۰۶
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
0
در دیدار معاون وزیر کار و سفیر آلمان در ایران، بر آمادگی شرکت‌های آلمانی برای بازگشت به کشور تاکید شد.
توافقات جدید اشتغالی تهران-برلینپول‌نیوز- محمد امين سازگارنژاد در ديدار با « بارون ميشائيل فن اونگرن اشترنبرگ» سفير آلمان در ايران با تاکید بر ضرورت توسعه همكاري هاي بين المللي در زمينه انتقال آموزش و تكنولوژي گفت: سابقه همكاري هاي خوبي از سال ها پيش در حوزه آموزش هاي فني و حرفه اي بين دو كشور ايران و آلمان وجود داشته است.

معاون وزیر کار بيان داشت: در واقع از گذشته نوعي پيوند بين آموزش ها در سازمان آموزش فني و حرفه اي ايران با كشور آلمان بوده كه اميدواريم پس از برجام نيز شاهد توسعه اين همكاري ها باشيم. اكنون كه همكاري هاي دو كشور رو به گسترش است، علاقمند هستيم كه در حوزه انتقال تكنولوژي و آموزش هم شاهد توسعه اين تعاملات باشيم.

سازگارنژاد بيان داشت: جهت توسعه و ارتقاء آموزش هاي مهارتي اعزام مربيان ايراني براي طي دوره هاي تكميلي به كشور آلمان، حضور استاد مربيان آلماني در ايران براي آموزش، تدوين استانداردهاي حرفه اي شغلي و مهارتي، ايجاد مراكز آموزش فني و حرفه اي تخصصي توسط صنايع آلمان در كشور ايران از زمينه هاي همكاري مورد نظر است.

وي افزود: محصولات و كالاهاي آلماني متعددي از جمله خودرو و لوازم خانگي كه در كشور ما بازار خوبي دارند و بايد جهت خدمات پس از فروش تكنولوژي آموزشي توسط اين كمپاني ها به ايران انتقال يابد که صنايع پيشرفته ICT و طراحي صنعتي نیز جزو آن است.

معاون وزیر کار افزود: حضور طولاني مدت افراد متخصص براي تقويت مديريت در مركز تربيت مربي كه محصول مشترک همكاري ديگر اين دو كشور بوده از مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. همچنین تجهيز نسل جوان به مهارت نو و به روز در كاهش بيكاري و پايداري شغل در كشور كمک زيادي خواهد كرد و انتقال مهارت به جوانان مي تواند جزو برنامه هاي كلان سازمان هاي بين المللي، سياست هاي اتحاديه اروپا و خط مشي كشور آلمان و حس خوب همكاري دو كشور در آموزش ها اثربخش شود.

این مقام مسئول در وزارت کار با اشاره به ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي براي اتباع افغانستان در ايران تأكيد كرد: اميدوارم كه آقاي سفير با نگاهي استراتژيک، زمينه هاي همكاري سه جانبه را براي تجهيز پناهندگان افغانستاني به مهارت و ترغيب آنان براي بازسازي و برگشت به كشورشان را فراهم سازد.

همچنین سفير كشور آلمان در ايران نیز در اظهاراتی با استقبال از  توسعه همكاري بين دو كشور بيان داشت: شركت هاي آلماني كه در گذشته در ايران فعاليت داشتند، براي حضور دوباره علاقمند هستند و اعلام آمادگي كرده اند.

وي گفت: ابزارهاي مهمي براي همكاري هاي مشترک در اختيار داريم كه اتاق بازرگاني ايران- آلمان يكي از اين ابزارها مي باشد كه اميدواريم از فرصت هاي موجود استفاده شود.

بارون ميشائيل فن اونگرن اشترنبرگ تأكيد كرد: البته فعاليت ها فقط به فروش محصولات در ايران محدود
نمي شود و انتقال تكنولوژي و آموزش را هم شامل مي شود.

سفير كشور آلمان در ايران بيان داشت: نمونه هاي موفقي از شركت هاي آلماني در ايران فعاليت دارند و در كنار فعاليت اقتصادي مراكز آموزش فني و حرفه اي هم ايجاد كرده اند كه ضمن ارائه آموزش هاي مهارتي جديد بازاركار خوبي هم دارند.

وي در ادامه با اشاره به وجود سيستم آموزش دوگانه در كشور آلمان بيان داشت: شركت هاي آلماني بايد در كنار فعاليت هاي اقتصادي، براي ايجاد مراكز آموزش فني و حرفه اي متناسب با شرايط بومي كشور ايران هم آماده شوند.

سفير آلمان در ايران اظهارداشت: براي فعاليت شركت هاي آلماني در كشور ايران نياز به فراهم شدن بسترها و زمينه هاي لازم مي باشد كه خوشبختانه در حال انجام است. در خصوص حمايت از توانمندسازي اتباغ افغانستاني، كشور آلمان پروژه هاي مشتركي را با سازمان آموزش فني و حرفه اي ايران مي تواند اجرا كند.

منبع: مهر
برچسب ها: برلین ، وزیر کار ، تهران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: