April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۳۳۴۸
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
0
مسترکارت برای نخستین بار در گزارشی مجزا به بررسی گردشگری منطقه آسیا-اقیانوسیه براساس شاخص جهانی مقاصد گردشگری پرداخته است.
20مقصد برتر گردشگری آسیا-اقیانوسیه در 2015پول‌نیوز- منطقه آسیا اقیانوسیه در سال‌های اخیر با بیشترین رشد در عرصه گردشگری توانسته در میان مقاصد مهم قرار گیرد.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز،  مسترکارت برای نخستین بار در گزارشی مجزا به بررسی گردشگری منطقه آسیا-اقیانوسیه براساس شاخص جهانی مقاصد گردشگری پرداخته است. در این گزارش از مجموع 167شهر از 22کشوری که بررسی شده، بانکوک تایلند از نظر جذب گردشگر، میزان ‌هزینه‌شده از سوی گردشگران و همچنین تعداد شب‌اقامت گردشگران خارجی در سال 2015 در صدر قرار گرفته است.

 اما صدرنشینی بی چون و چرای بانکوک (پایتخت تایلند) در حالی رخ می‌دهد که ارزش پول این کشور در برابر دلار آمریکا کاهش داشته است و با وجود این، هزینه‌کرد گردشگران در این کشورها افزایش داشته که این کاهش ارزش پول را جبران می‌کند؛ شاخصی که نشان از نقش مهم و اساسی گردشگری در بهبود وضعیت اقتصادی کشورها دارد. طبق این گزارش، 3/ 9 درصد از تولید ناخالص ملی و اشتغال کشورهای حوزه آسیا اقیانوسیه از راه صنعت گردشگری حاصل می‌شود و این صنعت سهمی برابر با 27/ 2 تریلیون دلار در تولید ناخالص ملی و 7/ 153 میلیون شغل در سال 2015 میلادی داشته است. براساس همین آمار و ارقام منطقه آسیا- اقیانوسیه از لحاظ سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی و اشتغال‌زایی در مکان نخست جهان قرار گرفته است.

بانکوک؛ صدرنشین برترین‌ها

منطقه آسیا- اقیانوسیه در سال 2014 میلادی 23 درصد از گردشگران بین‌المللی و 30 درصد از درآمد گردشگری بین‌المللی در سطح جهان را به خود اختصاص داده و از سال 2005 تاکنون سریع‌ترین رشد را در عرصه گردشگری بین‌المللی داشته است. در این میان جنوب و جنوب‌شرقی آسیا با 6/ 8 و 9/ 7 درصد رشد بیشترین روند صعودی را طی کرده‌اند. علاوه‌بر این، طبق گزارش مستر کارت 20 مقصد برتر گردشگری منطقه آسیا-اقیانوسیه در مجموع 50 درصد از ورودی گردشگران بین‌المللی را در سطح جهان از آن خود کرده‌اند.

در فهرست 20 مقصد برتر گردشگری آسیا-اقیانوسیه، بانکوک‌ - پایتخت تایلند - با 9/ 21 میلیون گردشگر در رده نخست جای گرفته و پس از آن سنگاپور‌ با 8/ 11 میلیون گردشگر، توکیو‌ با 8/ 11 میلیون گردشگر و کوآلالامپور با جذب 3/ 11 میلیون گردشگر خارجی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین، ژاپن با چهار شهر توکیو‌، اوزاکا‌، هوکایوو و چیبا، چین با سه شهر پکن‌، شانگهای و گوانژو و تایلند با شهرهای بانکوک‌، پوکت و شهر ساحلی پاتایا‌، بیشترین نمایندگان را در میان 20 مقصد پربازدید گردشگری در منطقه آسیا-اقیانوسیه دارند. هند نیز دو نماینده در این لیست دارد که بمبئی و چنای دو نماینده این کشور در فهرست 20 مقصد برتر گردشگری منطقه آسیا اقیانوسیه در سال 2015 هستند.

بیشترین رشد در کدام شهرها بوده؟

طبق این فهرست‌، چیبا با 6/ 56 درصد رشد، اوزاکا با 54 درصد رشد، توکیو با 2/ 53 درصد رشد، هوکایدو با 3/ 50 درصد رشد، بانکوک با 6/ 28 درصد رشد، پوکت با 5/ 15 درصد رشد و پاتاپا با 10 درصد رشد هفت شهری هستند که بین سال‌ 2014 تا 2015 میلادی رشدی بیش از 10درصد را در جذب گردشگر داشته‌اند. همچنین گزارش مسترکارت نشان از نقش قابل ملاحظه گردشگران چینی در آمار و ارقام گردشگری آسیا-اقیانوسیه دارد؛ به‌طوری‌که طبق آمارها، 70 درصد از رشد جذب گردشگر در تایلند و 45 درصد از رشد گردشگری در ژاپن مرهون گردشگران چینی است. گردشگران چینی سالانه یکی از بیشترین تعداد گردشگران بین‌المللی را به خود اختصاص داده و کشورهای مختلف سعی می‌کنند چینی‌ها را به کشور خود جذب کنند.

بیشترین اقامت شبانه در کدام شهر بوده؟

در عین حال، چنانچه اشاره شد بانکوک با 107 میلیون شب اقامت، در جایگاه اول فهرست شهرهایی قرار دارد که گردشگران خارجی شب‌های بیشتری در آنها اقامت داشته‌اند.

همچنین سیدنی که از لحاظ ورود گردشگران در رتبه 21 این منطقه قرار دارد، از لحاظ تعداد شب سپری شده گردشگران خارجی با 83 میلیون شب در مکان دوم جای گرفته و پس از آن کوآلالامپور، پایتخت مالزی با 5/ 68 میلیون شب جایگاه سوم را از آن خود کرده است. همچنین طبق گزارش شاخص مسترکارت از گردشگری منطقه آسیا- اقیانوسیه‌، هزینه‌کرد گردشگران خارجی در بانکوک 2/ 15 میلیارد دلار است که این شهر را از این حیث نیز در رتبه نخست کشورهای آسیا-اقیانوسیه قرار می‌دهد. بعد از بانکوک به ترتیب سئول با 4/ 14 میلیارد دلار، سنگاپور با 1/ 14 میلیارد دلار، توکیو با 9/ 11 میلیارد دلار و کوآلالامپور با 5/ 10 میلیارد دلار در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

پیش از این نیز مستر کارت در روزهای واپسین سال 2015 طی گزارشی به معرفی پربازدیدترین و پردرآمدترین شهرهای دنیا پرداخت و 5شهر بانکوک، سنگاپور، کوآلالامپور، سئول و هنگ‌کنگ در میان 10 مقصد پربازدید سال گذشته میلادی معرفی شدند. همچنین 4 شهر سئول، سنگاپور، بانکوک و کوآلالامپور نیز در لیست 10مقصدی که بیشترین هزینه‌کرد گردشگران خارجی در آن انجام شده، جای گرفتند.


برچسب ها: گردشگری ، اقیانوسیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: