May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۳۵۶۶
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
0
پول‌نیوز- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ایام نوروز برای دانش‌آموزان دبستانی به صورت استانی و هماهنگ، پیک نوروزی نداریم.

محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت‌ آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا امسال پیک نوروزی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد؟»، اظهار داشت: در سال 92 دستورالعملی را خطاب به استان‌ها صادر کردیم و بنا شد تا همکاران، راهنمای تکالیف نوروزی یا فعالیت‌های تکالیف نوروزی را طراحی کنند.

وی افزود: این موضوع بر اساس محوریت معلم خواهد بود و هرگونه فعالیت غیر از این موضوع از نظر وزارت آموزش و پرورش وجاهت قانونی ندارد، مگر اینکه معلمان یک یا دو مدرسه با همکاری هم بخواهند از طریق تولید محتوای مشترک، به دانش‌آموزان کمک کنند.

دیمه‌ور با تأکید بر اینکه تکالیف و فعالیت‌های نوروزی در راستا و استمرار فعالیت‌های یادگیری طول سال تحصیلی است، خاطرنشان کرد: چند روز گذشته بخشنامه‌ای را صادر کردیم زیرا اینکه برخی مؤسسات خصوصی تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان تهیه می‌کنند نوعی بهره سوء از محیط‌های آموزشی است و قانونی نیست و بازرسی و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش این موارد را پیگیری می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه «آیا در نوروز چیزی به عنوان پیک نوروزی نخواهیم داشت؟»، گفت: چیزی به اسم پیک نوروزی که در تولید انبوه استانی باشد، نداریم و فقط نهایتاً معلمان چند مدرسه ممکن است با هم تشریک مساعی کنند و تولید محتوایی را برای نوروز دانش‌آموزان داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت‌ آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «آیا به موضوع حجم تکالیف نوروزی در بخشنامه جدید توجه شده است؟»، گفت: این موضوع بیشتر باید به یک راهنمای فعالیت کمک کند نه اینکه تکلیف مشخص کند.

وی تصریح کرد: اینکه دانش‌آموز در ایام نوروز آیین دید و بازدید نوروز را بنویسد و خلاقیت خود را در نوشتن داشته باشد مهمترین موضوع است و باید چارچوبی در این مورد به دانش‌آموز داده شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: