April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۳۷۲۹
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
0
فرهاد پرورش در مراسم پنجاه‌وپنجمین سالگرد تاسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اظهار داشت: پنجم اسفند سالروز ولادت هما و به عبارتی سرآغاز و شروع خدمات منظم هوایی به مردم سرزمین ایران است.
شروع توسعه صنعت هوانوردیپول‌نیوز- مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه برجام مقدمه‌ای بر انقلاب جدی در صنعت هوایی است، گفت: در زمان تحریم ارائه‌دهندگان خدمات، بدیهی‌ترین پشتیبانی را از هما منع کردند.

فرهاد پرورش در مراسم پنجاه‌وپنجمین سالگرد تاسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اظهار داشت: پنجم اسفند سالروز ولادت هما و به عبارتی سرآغاز و شروع خدمات منظم هوایی به مردم سرزمین ایران است.

وی با بیان اینکه شاید زمانی که بنیان‌گذارانش سنگ‌بنای آن را می نهادند، هرگز تصور نمی کردند که چه راه دشورا و عاشقانه‌ای در پیش است، افزود: سبب اجتماع امروز ما همین سالروز فرخنده و مبارک است، بنابراین شایسته می دانم به نمایندگی از همایی‌ها مقدم میهمانان ویژه رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولین را گرامی بدارم.

مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: روند رشد شرکت هواپیمایی هما پیش از انقلاب به یقین مرهون اتصال به منابع مالی و مبادی فنی و مهندسی بین‌المللی بود و پس از انقلاب اسلامی تلؤلؤ حضور هما در شرایطی آسمان ایران را نورافشانی می کرد که در سرفصل تحریم‌های استکبار جهانی قرار گرفته بود و در بحبوحه جنگ تحمیلی هر آنچه داشت در سبد اخلاص قرار داد.

وی با اشاره به اینکه فضای شرکت هواپیمایی هما همچنان معطر به عطر وجود جانبازانی است که هما وظیفه جابجایی آنان را در سراسر تاریخ جنگ بر عهده داشت، اظهار داشت: این شرکت چندین‌بار در طول جنگ زخم عمیقی خورد، هواپیماهایش را بارها ربودند، بر زمین شیراز منهدمش کردند، بر فراز خلیج همیشه فارس همراه با سیصد دسته‌گل پرپرش کردند، اما قد خم نکرد.

پرورش با تاکید بر اینکه هرگاه که حادثه ای رخ می داد، هما پیشگام و البته گمنام بود، افزود: زلزله رودبار، زلزله بم، جنگ تحمیلی، آتش‌سوزی منا، حوادث مترتب بر حجاج، حادثه لیبی، حادثه سوریه و ده‌ها حادثه که هر کدام داستانی مفصل دارد، در شب حادثه بم همگان چشمشان به پرواز اجنبی بود، اما همایی ها مشغول باز کردن صندلی ها و آمبولانس کردن هواپیما بودند.

مدیرعامل ایران‌ایر با اعلام اینکه غرب در دوران تحریم تمامی راه ها را بر شرکت هواپیمایی هما بست، افزود: اجازه ورود قطعه به ایران را ندادند و در تمامی مقاصد غربی هم سوخت‌رسانی به هواپیماهای این شرکت را قطع کردند.

وی با اشاره به اینکه تمامی ارائه‌دهندگان خدمات حتی بدیهی ترین پشتیبانی را از تداوم همکاری با هما منع کردند، اظهار داشت: تمام حساب های این شرکت هواپیمایی مسدود و تمام خدمات یاتا محروم شد.

پرورش با اشاره به اینکه از ارائه بار به پروازهای این شرکت هواپیمایی و از ورود پروازهای باری این شرکت به اروپا جلوگیری کردند، اظهار کرد: در یک فرود سخت به مقصد شهرهای اروپایی یکی از تایرهای هواپیما را از دست دادیم و حتی از ارائه یک جک برای تعویض تایر به ما دریغ کردند.

مدیرعامل ایران‌ایر افزود: ضمن آنکه بار دیگر به علت نقص فنی در برج مراقبت بیش از یک ساعت در آسمان لندن در انتظار صدور مجوز فرود بودیم، اما فرودگاه لندن از ارائه حتی یک تن سوخت جهت رساندن همان هواپیما به نقطه سوم خودداری کرد.

وی با بیان اینکه قصد غرب به طور قطع زمین‌گیرکردن شرکت هواپیمایی هما بود، گفت: از روز نخست دولت تدبیر و امید نوع نگاه‌ها به صنعت هواپیمایی متفاوت شد و وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات صنعت هوانوردی کشور و هما کمر همت بست. شروع این همت با شروع مذاکرات هسته ای منطبق شد و با توجه مذاکره‌کنندگان سوژه تحریم های هوایی در شمار موضوعات جدی گنجانده شد.

پرورش ادامه داد: تفاهم اولیه هما با ایرباس که البته در پی بیش از یکسال مذاکره جدی مدیریت شد، تمام صنعت از آن بهره مند شدند، تفاهمی که گرچه با موج حملات منتقدان مواجه شد، اما به شدت در گرد و غبار مناسبات سیاسی و نیمه‌حرفه‌ای مظلوم واقع شده است.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه البته قرارداد اخیر پایان کار توسعه صنعت هوانوردی نیست، گفت: این قرارداد مقدمه‌ای بر انقلاب جدی در صنعت است. اقتصاد هواپیمایی نو با اقتصاد هواپیماهای پیشین متفاوت است عنصر زمان در تداوم بهره‌وری، حیاتی و مدل اقتصادی برگزیده شده برای این تفاهم‌نامه از جنس کار، فعالیت و هوشمندی است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: