April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۴۱۹۳
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
0
برگزاری همایش صنعت خودرو همچنین سه مزیت مهم برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد؛ اول وجود شبکه قدرتمند قطعه‌سازی و زنجیره تأمین در منطقه است، چراکه ایران ضمن در اختیار داشتن زنجیره قدرتمندی از تأمین، از نیروی انسانی توانایی نیز برخوردار است که می‌تواند در پروژه‌های به‌روز دنیا شرکت کند. دومین مزیت صنعت خودروی ما تولید بالای آن است که در سطح کشور و منطقه مزیت بزرگی محسوب می‌شود و خود از عوامل ترغیب به سرمایه‌گذاری‌است. سومین مزیت صنعت خودروسازی ایران نیز این است که می‌تواند چه از نظر قیمتی و چه بازار منطقه‌ای به‌طور رقابتی عمل کرده و سرمایه‌گذاری‌ها را پربازده‌تر کند.
فریدون حمیدی* - در دنیای امروز ارزش افزوده بازار خودروسازی و صنایع عظیم وابسته به آن بخش بزرگی از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص داده است، تا جایی که شاخص پیشرفت و توسعه اقتصادی در بسیاری کشورها رشد صنعتی مبتنی بر صنایع خودروسازی آن‌هاست.

در چنین شرایطی برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو و حضور خودروسازان برتر دنیا و قطعه‌سازان جهانی در ایران می‌تواند علاوه بر کمک به ارتقای کیفیت و توسعه محصول خودروسازان داخلی، به رشد صنعتی و توسعه اقتصادی کشور نیز یاری رساند.

هدف از برگزاری این همایش، برقراری ارتباطات و و تعاملات بین‌المللی برای انعقاد قراردادهای تولید مشارکتی، تبدیل ایران به مرکز منطقه‌ای صادرات خودرو و قطعات به کشورهای همسایه، خاورمیانه، آسیا و اروپا، افزایش کیفیت خودروهای ساخت ایران، بالابردن سطح توانایی، انتقال دانش فنی، تولید انبوه با صرفه اقتصادی و استفاده از مزیت‌های اقتصادی انرژی، نیروی کار تخصصی و بازار منطقه‌ای است.

برگزاری همایش صنعت خودرو همچنین سه مزیت مهم برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد؛ اول وجود شبکه قدرتمند قطعه‌سازی و زنجیره تأمین در منطقه است، چراکه ایران ضمن در اختیار داشتن زنجیره قدرتمندی از تأمین، از نیروی انسانی توانایی نیز برخوردار است که می‌تواند در پروژه‌های به‌روز دنیا شرکت کند.

دومین مزیت صنعت خودروی ما تولید بالای آن است که در سطح کشور و منطقه مزیت بزرگی محسوب می‌شود و خود از عوامل ترغیب به سرمایه‌گذاری‌است.

سومین مزیت صنعت خودروسازی ایران نیز این است که می‌تواند چه از نظر قیمتی و چه بازار منطقه‌ای به‌طور رقابتی عمل کرده و سرمایه‌گذاری‌ها را پربازده‌تر کند.

امید آن است که با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوانی که در بخش خودروی کشور برشمرده شد، برگزاری چنین همایش‌هایی که امکان ارتقای دانش و ارتباط و تعامل بیشتر با شرکت‌های بزرگ خودروسازی را فراهم می‌آورد، موجب رشد این صنعت و درنهایت اقتصاد کشور شود.

*مدیرعامل زامیاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: