کد خبر: ۱۷۴۵۵۵
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
0
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، بر تغییر سیاست های پولی و مالی کشور با هدف ساماندهی بازار مسکن تاکید کرد. معاون وزیر راه نیز خروج بازار مسکن از رکود را یکی از نتایج افزایش وام عنوان کرد و گفت: قطعا این روند به تولید بیشتر در بخش مسکن منتهی خواهد شد و ما باید با مشارکت همه عوامل مرتبط با ساخت و ساز باید در راستای اعتلای ساخت و ساز حرکت کنیم.
پول‌نیوز - رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، بر تغییر سیاست های پولی و مالی کشور با هدف ساماندهی بازار مسکن تاکید کرد.

حسام عقبایی افزود: مشکل بازار مسکن به سیاست های غلط پولی و مالی کشور وابسته است؛ تا این سیاست ها اصلاح نشود امیدی به اصلاح بازار مسکن نیست.

وی با تاکید بر اینکه سیاست های پولی و مالی دچار اشکال اساسی است، گفت: دولت ها همواره بر تغییر این سیاست ها تاکید دارند اما در عمل چیزی مشاهده نمی شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک، خواستار جلوگیری از بنگاهداری بانک ها شد و گفت: این سبب می شود بخش خصوصی فعال شده و بتواند برای اصلاح بازار مسکن گام بردارد.

وی با بیان اینکه 70 درصد قیمت مسکن مربوط به زمین است، تاکید کرد: باید مدیریت درستی بر قیمت زمین اعمال شود.

عقبایی مشکل بخش مسکن را سیاسی کردن آن در دولت های مختلف دانست و گفت: باید از سیاسی کردن این بخش به نفع این دولت خودداری شود.

 هدف گذاری برای پرداخت تسهیلات 50 درصدی قیمت یک واحد مسکونی

در همین راستا، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: دولت هدف گذاری کرده تا متقاضیان خرید مسکن حداکثر 50 درصد قیمت یک واحد مسکونی را از طریق تسهیلات دریافت کنند.

حامد مظاهریان با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات مسکن، افزود: در برنامه ریزی ما این افزایش تسهیلات باید بتواند 50 درصد قیمت مسکن را پوشش دهد.

وی اظهار داشت: در راستای حمایت از مردم برای خرید مسکن نیاز است نرخ تسهیلات مسکن از 14 درصد فعلی کاهش و مدت زمان بازپرداخت افزایش یابد که امیدواریم با افزایش قدرت وام دهی بانک ها این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن همواره مورد حمایت این وزارتخانه است، بیان داشت: پرداخت تسهیلات مسکن از جمله استراتژی های مهم این وزارتخانه برای گسترش بازار رهن است.

مظاهریان خروج بازار مسکن از رکود را یکی از نتایج افزایش وام عنوان کرد و گفت: قطعا این روند به تولید بیشتر در بخش مسکن منتهی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش مسکن یک بخش کاملا غیر دولتی باقی مانده و در چنین وضعیتی نقش دولت تسهیل گری است و باید کمک کند تا امکانات گسترش بیشتر مسکن فراهم شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: باید بتوانیم با مشارکت همه عوامل مرتبط با ساخت و ساز در راستای اعتلای ساخت و ساز حرکت کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: