April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل توانیر: 400 پست جدید به ظرفیت برق کشور اضافه می شودپول‌نیوز- مدیرعامل شرکت توانیر از اضافه شدن 400 پست جدید به ظرفیت پست های کشور خبرداد و گفت: ایجاد 312 پست فوق توزیع و انتقال پیش بینی شده است.

آرش کردی روز دوشنبه در حاشیه سفر رئیس جمهوری به استان یزد در جمع مدیران صنعت برق این استان، قدرت نصب شده نیروگاهی کشور را 74 هزار مگاوات بیان کرد و افزود: هر سال چهار تا 5 هزار مگاوات به این ظرفیت باید افزوده شود که باید با برنامه ریزی در بحث بازوان نیروگاه های قدیمی، ساخت نیروگاه های تولید پراکنده و خورشیدی و افزایش بازده تولید از 37 درصد به 42 درصد در برنامه ششم توسعه به این مهم دست یابیم.

وی با اشاره به شرایط مطلوب سرمایه گذاری در دوران پساتحریم ادامه داد: یک شرکت سرمایه گذار خارجی در بحث افزایش بازده تولید، بازتوانی و ساخت نیروگاه ها با بازده 56 درصد آمادگی خود را اعلام کرده است.

مدیرعامل شرکت توانیر به کاهش سرمایه گذاری در بخش انتقال و فوق توزیع اشاره کرد و گفت: پروژه پست 400 به 230 کیلوولت نخلستان بافق یکی از پروژه های زیربنایی و فرا استانی است که با جلسات ویژه مدیران عامل جنوب شرق کشور و با تدبیری که در استان یزد صورت گرفت این پروژه امروز به بهره برداری می رسد.

کردی با اعلام اینکه ظرفیت نصب شده برق کشور 74 هزار مگاوات و ظرفیت انتقال 324 هزار مگاوات است؛ گفت: اکنون پیک مصرف 50 هزار مگاوات است.

این مسئول با اشاره به افزایش 30 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور در برنامه ششم توسعه، گفت: به ازای اضافه شدن هر مگاوات تولید برق باید پنج مگاوات به ظرفیت شبکه انتقال اضافه شود.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که از نظر نقدینگی برای صنعت برق کشور وجود داشت با تلاش و کاردانی فعالان این صنعت از سختی ها عبور کردیم و افق آینده روشن اجرایی می شود.

** استان یزد در میان استان های برتر از لحاظ بار صنعتی

مدیرعامل توانیر، استان یزد را به لحاظ بار صنعتی جزء رتبه های نخست کشور دانست که می تواند به عنوان الگو و نمونه در کشور معرفی شود.

وی با اشاره به افزایش 2.7 درصدی پیک بار در کشور افرود: اقدامات صورت گرفته توسط صنعت برق استان یزد با اجرای طرح ذخیره عملیاتی و تعطیلات و تعمیرات صنایع در کاهش پیک بار استان قابل تقدیر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد افزود: حداکثر مصرف استان یزد در سال 93 معادل یک هزارو 180 ساعت بود ولی با اقدامات انجام شده در 9 ماه اول امسال به یک هزارو 156 مگاوات و 2 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید.

محمدحسن صباغزادگان، نیروگاه تابان و پست نخلستان را از پروژه های زیربنایی و مهم صنعت برق استان دانست که در سفر رئیس جمهوری افتتاح می شود.

وی بهره برداری از پست 400 به 230 کیلوولت نخلستان را از پروژه های افتتاح سفر رئیس جمهوری عنوان کرد که با افتتاح این پست شبکه 400 کیلوولت خراسان به مرکز و جنوب شرق کشور متصل می شود.

وی با عنوان این که استان یزد امروزبه 5 راه تبادل انرژی در کشور تبدیل شده است ادامه داد: استان یزد از طریق خطوط 400 کیلوولت با استان های خراسان، کرمان، هرمزگان و اصفهان ارتباط دارد.

71 درصد در بخش صنعت، حدود 13درصد در بخش خانگی، حدود 11درصد کشاورزی ، سه درصد تجاری ، حدود 9درصد عمومی و مابقی در سایر بخش ها مصرف کنندگان برق استان است.

اکنون قدرت نصب شده نیروگاهی استان یزد 2 هزار مگاوات شامل 1000 مگاوات مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی و 1000 مگاوات هم مربوط به بخش خصوصی است.

امروز رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در سفری یک روزه در استان یزد حضور دارند .

یزد نخستین استان کشور از لحاظ سرانه صنعتی ( کل سرمایه گذاری تقسیم بر جمعیت) است و چهارمین استان کشور از لحاظ کشت گلخانه ای محسوب می شود.

22 سال جایگاه نخست قبولی کنکور سراسری دانشگاه ها، 51 درصد از تولید سنگ آهن کشور، تولید 45 درصد کاشی و سرامیک، 27 درصد تولیدات نساجی کشور، ظرفیت بالای میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا و نخستین شهر خشتی جهان، انرژی خورشیدی و پزشکی به عنوان رتبه نخست کشور در زمینه پزشک و تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت از دیگر ظرفیت های این استان کویری است.

دکتر روحانی و چند تن از وزیران و معاونان رئیس جمهوری روز دوشنبه در قالب بیست وپنجمین سفر استانی میهمان مردم یزد هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
پیشقدم
Iran, Islamic Republic of
13:00 - 1394/12/18
به نام خدا
باسلام

برای تقویت پست برق همه کاری می کنند !

چرا آب و فاضلاب برای تقویت فشار آب مشترکان ایستگاه تقویت فشار آب در سطح شهر ایجاد نمی کند تا هر مشترکی با هزینه گزاف مجبور به تهیه پمپ های آب بشوند !

خبرنگاران از این معضل گزارش تهیه و منعکس کنند !
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: