May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۱۷۴
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
0
قاسمی گفت: شیوه مطالبه مالیات از واحدهای تولیدی، در واقع سنگی بزرگ در برابر رونق بخشیدن به اقتصاد کشور ارزیابی می شود.
پول‌نیوز - عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: اجرایی شدن برجام نباید بستری برای واردات گسترده انواع کالا به ویژه تولیدات فولادی باشد، بلکه دولت با افزایش تعرفه واردات، سیاست حمایت از تولید کنندگان را به مورد اجرا گذارد.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، بهمن قاسمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال به دلیل شرایط رکودی، اجرای طرح های عمرانی و بزرگ ملی متوقف شد و شهرداری ها نیز برای پروژه های خود، آهن آلات مورد نیاز را از طریق بورس کالا تامین می کنند.

وی پیش بینی کرد: چنانچه برنامه ریزی دقیقی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در عرصه تولید فولاد اجرا نشود سال آینده فقط سال رونق فعالیت واردکنندگان خواهد بود.

قاسمی اضافه کرد: براساس سند چشم انداز 1404، دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد هدف‌گذاری شده اما تحقق این مهم فقط در چارچوب سیاست های حمایت از تولید امکانپذیر است.

وی سیاست مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی را در نقطه مقابل تولید ارزیابی کرد و گفت: دولت اختصاص معافیت مالیاتی برای واحد های تولیدی که در شعاع 120 کیلومتری از شهر مادر یا کلان شهرها را برای دوره های پنج ساله پیش بینی کرده و برای مناطق محروم این دوره زمانی افزایش دارد، اما کارخانه‌ای که در بویین‌زهرا قزوین واقع شده و سال گذشته نیز سوددهی نداشته، از سوی سازمان امور مالیاتی قزوین مکلف به پرداخت مالیات علی‌الراس شده است.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران پیشنهاد کرد دولت به هنگام واردات کالا، مبلغی ثابت بابت مالیات تعیین کند وارزش افزوده و دیگر عوارض نیز اخذ شود و فعالان اقتصادی از شمول دریافت مالیات در مراحل بعدی معاف شوند.

وی افزود: اگر سازمان امورمالیاتی به ازای هر کارگر، یک رقم ثابت مالیات مطالبه کند، می‌تواند جلوی فرار مالیاتی شرکت ها را بگیرد.

قاسمی اضافه کرد: دولت سیاست مهار تورم را در دستور کار خود قرار داده و اکنون بحث زمینه سازی برای رونق را مطرح کرده است اما شیوه مطالبه مالیات از واحدهای تولیدی، در واقع سنگی بزرگ در برابر رونق بخشیدن به اقتصاد کشور ارزیابی می شود.

وی هشدار داد: درصورت عدم رسیدگی وزارت اقتصاد به شکایت مالیاتی‌ آریان فولاد که دو میلیون تن ظرفیت اسمی و 900 نفر نیروی بیمه‌شده دارد، این واحد تولیدی از ابتدای سال آینده ناگزیر از تعطیلی و بیکاری کارگران خود خواهد بود.

قاسمی گفت: آمارها نشان می دهد تولید فولاد خام در سال 1392 به رقم 15.5 میلیون تن رسید و پارسال با رشد هفت درصدی، تولید 16.6 میلیون تن محقق شد، اما با شرایط سال 94 انتظار نمی رود تا پایان سال تولید رشد چندانی نسبت به پارسال داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: